Porty, logistyka
To historyczne chwile dla pracowników Morskiego Terminalu Masowego w Gdyni. Przy nabrzeżu Holenderskim w basenie III gdyńskiego portu trwa przeładunek największego masowca typu Panamax z ładunkiem zboża, jaki kiedykolwiek gościł w tym terminalu. Kolos o nazwie MV Dyna Pure, którego portem macierzystym jest Singapur, mierzy aż 210 m, ma ponad 32 m szerokości i zanurzenie 11,5 m. Do Gdyni przetransportował z Argentyny ładunek dokładnie 51 370 ton - ponad 10 tys. ton kukurydzy oraz 41 tys. ton śruty sojowej. To znacznie więcej niż statki, które zazwyczaj zawijają do terminalu. Przeciętnie mają one ładowność 30 -40 tys. ton. Rozładunek tak dużych zapasów żywności, jakie przypłynęły wraz z MV Dyna Pure, potrwać może nawet kilka dni, tym bardziej że operację utrudnia niesprzyjająca pogoda, minusowe temperatury. Choć kolos z Singapuru jest największym statkiem, jaki kiedykolwiek zawinął do Morskiego Terminalu Masowego Gdynia, na jego wizycie możliwości terminalu się nie kończą, przy nabrzeżu Holenderskim bowiem cumować mogą już masowce o zanurzeniu nawet 12,7 m. Na dodatek port jest właśnie pogłębiany. Co ważne dla MTMG, zawinięcie do portu MV Dyna Pure spowodowało, iż już na pewno w tym roku pobity zostanie rekord przeładunków terminalu. - Przekroczy on wskaźnik ponad 4 mln ton - mówi Adam Schmidt z biura prasowego MTMG. - To znakomity wynik, zdecydowanie najlepszy od 15 lat. MTMG jest podmiotem zależnym od Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Zajmuje się głównie przeładunkami, składowaniem i big-bagowaniem towarów masowych.
Szymon Szadurski{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter