Wyraźnie poprawia się rentowność transportu intermodalnego, choć w dalszym ciągu jest ona ujemna - informuje zarząd PCC Intermodal.
O ile w I kwartale tego roku poziom tej rentowności wynosił -25,7 proc., w II kwartale -13,9 proc., to w III kwartale -3,8 proc.
Spółka zwiększa w tym roku także przychody ze sprzedaży; w III kwartale br. ich wartość przekroczyła 34,2 mln zł (przed rokiem 19 mln), podczas gdy w poprzednich kwartałach wynosiła odpowiednio: 20,1 mln zł (16,8 mln) oraz 26,6 mln zł (18,2 mln).
Te korzystne zmiany są efektem zarówno ożywienia na rynku przewozów, jak również tworzenia „ spójnej sieci połączeń intermodalnych” - jak zaznacza zarząd – co umożliwi spółce poszerzać ofertę serwisów o kolejne destynacje. Dziś PCC Intermodal oferuje regularne połączenia kolejowe między polskimi terminalami lądowymi (Krzewie k. Kutna, Sławków, Brzeg Dolny), a portami morskimi (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam Gdańsk i Gdynia). Organizuje również dowozy i odwozy kontenerów samochodami do drzwi klientów w obrębie 150 km wokół terminali lądowych.
Jak informował zarząd wcześniej, niska rentowność przewozów intermodalnych wynika m.in. ze zmiany – z początkiem br. - stawek dostępu do infrastruktury kolejowej i zniesienia wcześniejszych przywilejów dla tej formy transportu.
Piotr Stefaniak, wnp.pl
Porty, logistyka
Przewozy intermodalne nadal pod kreską
17 listopada 2010 |