Dziewięć konsorcjów złożyło wnioski w przetargu na budowę najdłuższego na świecie tunelu podmorskiego pomiędzy Danią i Niemcami.
Będzie on miał 18 km i połączy miejscowość Heiligenhafen na niemieckiej wyspie Fehmarn (Schleswig-Holstein) z Rodby, na duńskiej wyspie Lolland. W założeniu, będzie on użytkowany zarówno przez samochody, jak i kolej.
Planowane oddanie do użytku tunelu nastąpi w 2021 roku. Znacznie skróci on czas podróży między Skandynawią i Europą Środkową. Obecnie miejscowości te łączy prom, płynący 45 minut, mający ograniczoną pojemność. Tunelem pociągi przejadą ten dystans w siedem minut. W efekcie, skróci się także czas przejazdu pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą - z czterech i pół godziny do trzech.
Zabudowa tunelu będzie składała się z 79 znormalizowanych elementów i 10 specjalnych, także jednolitych systemów, obejmujących m.in. wentylację, drzwi ewakuacyjne i przeciwpożarowe, kable i rurociągi, windy, oświetlenie i monitorowanie.