Już dzisiaj w Urzędzie Morskim w Szczecinie rozpocznie się 53. międzynarodowe seminarium dla oficerów państw członkowskich porozumienia Paris Memorandum of Understanding on Port State Control.
Około 50 osób z krajów europejskich, a także z Kanady, Arabii Saudyjskiej czy Wietnamu (inspektorów reprezentujących Paris MoU, Tokyo MoU, EMSA, Black Sea, Riyadh, DNU), będzie uczestniczyło w trzydniowej konferencji, poświęconej zagadnieniom związanym m.in. z systemami ochrony przeciwpożarowej na statkach, bazą danych inspekcyjnych Thetis oraz nowym regulacjom Unii Europejskiej w zakresie przeprowadzania inspekcji na statkach państwa bandery.
Paris MoU jest porozumieniem między dwudziestoma siedmioma państwami, którego zadaniem jest koordynacja działań i ujednolicanie standardów inspekcji państwa bandery (Port State Control) oraz kontrolowanie, czy armatorzy przestrzegają przepisów zawartych w konwencjach międzynarodowych. Porozumienie paryskie dąży w ten sposób do zapewniania statkom i załogom maksymalnego bezpieczeństwa żeglugi. Paris MoU obchodzi w tym roku trzydziestą rocznicę istnienia; Polska jest jego członkiem od dwudziestu lat.
Źródło: Urząd Morski w Szczecinie
Przed laty Jeden inspektor ( max 2) jako oficer Kapitanatu Portu
wykonywał ok.200 inspekcji PSC ParisMoU, oraz kilkadziesiąt inspekcji porządkowych Kapitanatu Portu .
Dodatkowo prowadził dochodzenia powypadkowe dla Izby Morskiej ( np.Jan Heweliusz), a ..
jak było trzeba pomagał w technicznym dochodzeniu dla udowodnienia rozlewu dla Inspektoratu Ochrony Środowiska.
Ile osób teraz to robi?
PSC-3 osoby
Dochodzenia dla Izby Morskiej 2 osoby
Ochrona Środowiska-inspektorzy od tych spraw- 2 osoby.
Szczecin był w czołówce wyników Paris MoU- 2 statki -m/v Cachimba i m/v MOA -wysłano na złom! ,
wiele w "cought in net") - a teraz na szarym końcu!
Wstyd i hańba
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.