Inne

Komisja Europejska chce, by za trzy lata statki pływające po Bałtyku i Morzu Północnym używały paliwa o niskiej zawartości siarki. Jest ono o wiele droższe od stosowanego obecnie.

Ceny przewozów promowych mogą gwałtownie wzrosnąć. Bezsiarkowych paliw na Bałtyku domaga się Międzynarodowa Organizacja Morska i Komisja Europejska.

- Na pewno będzie miało to wpływ na wysokość cen biletów - mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej. - Wchodzi przepis, który nakazuje używanie paliw o zawartości jednej dziesiątej siarki. Te paliwa są droższe od tradycyjnych o ok. 80 proc.

Droższe bilety na promy, konieczność dostosowania części floty do używania kilku rodzajów paliwa podczas rejsu - o tym mówią armatorzy.

Eurodeputowany PO Sławomir Nitras zapewnia, że nowe przepisy nie uderzą w PŻM. - Te regulacje dotyczą wszystkich, którzy będą funkcjonowali na wodach europejskich - mówi. - PŻM, którego większość działalności odbywa się poza Europą, pomiędzy Chinami i Stanami Zjednoczonymi, nie będą dotyczyły.

Grzegorz Gibas, Andrzej Kutys

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter