Inne
Od 1 do 3 bm. w Gdańsku trwał , poświęcony integracji i konkurencji w sektorze transportu w regionie Morza Bałtyckiego oraz Europy Centralnej i Wschodniej. Składał się z trzech konferencji: Baltic RoRo and Ferry, Baltic Container oraz Railport. Towarzyszyły im panele i targi.

Pierwszy dzień Transport Week 2011 poświęcony był przewozom promowym oraz RoRo na rynku bałtyckim. Baltic RoRo and Ferry Conference zgromadziła ponad 120 reprezentantów branży transportowej z całej Europy (głównie Skandynawii, Niemiec oraz Estonii). Wśród prelegentów znaleźli się m.in.: Johan Rostin z CEO Copenhagen Malmo Port AB, Jim Leveau z Portu Trelleborg oraz prof. Ulla Tapaninen z Centre for Maritime Studies uniwersytetu w Turku.

Jak wynika z danych przedstawionych przez dr. Macieja Matczaka z Akademii Morskiej w Gdyni, w 2010 roku kraje regionu Morza Bałtyckiego odnotowały wzrost wartości eksportu wewnątrz Unii Europejskiej. Wyniósł on 258,5 mld euro, czyli o 17,9 procent więcej aniżeli w roku 2009. Eksport poza kraje UE również wzrósł (o 24,9 proc), a jego wartość wyniosła 135,9 mld euro. W porównaniu z rokiem 2009, w portach bałtyckich odnotowano wzrost obrotów ładunkowych o 9,1 proc. Większy był też ruch towarowy na statkach RoRo (o 3,7 proc).

Przedstawicieli sektora transportu w krajach Morza Bałtyckiego cieszyć może również wzrost promowych przewozów pasażerskich (3,9 proc), pomimo silnej konkurencji na rynku, jaką są tanie linie lotnicze, oferujące swoje usługi w tym rejonie.

Baltic Container Conference otworzyli m.in. prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, wiceminister infrastruktury Anna Wypych-Namiotko oraz Zbigniew Gniatkowski z przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Tegoroczna edycja BCC dotyczyła istotnych kwestii dla przyszłości i obecnej działalności branży morskiej, w tym rozwoju rynku kontenerowego.

Anna Wypych-Namiotko podkreśliła, że to najważniejsza konferencja o tematyce kontenerowej w kraju, na której można nawiązać świetne kontakty biznesowe i prowadzić owocne dyskusje. Wiceminister omówiła obecną sytuację rynku kontenerowego oraz krajowe i unijne ramy prawne rozwoju tego sektora. Podkreśliła fakt znaczącego wzrostu przewozów i przeładunków kontenerów oraz ożywienia w całym krajowym transporcie morskim. Zwróciła uwagę na prace dotyczące modernizacji portów morskich, poprawy połączeń drogowych i kolejowych z ich zapleczem, a także modyfikacji Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. Odniosła się ponadto do sprawy integracji polskich korytarzy transportowych północ-południe z korytarzami przebiegającymi przez państwa Grupy Wyszehradzkiej i Południowej Europy, w szczególności Baltic-Adriatic Corridor (BAC) i Central Eastern Transport Corridor (CETC).

Ostatniego dnia Transport Week odbyła się konferencja Railport. Dotyczyła przede wszystkim tzw. transportu intermodalnego.

Obok konferencji odbywały się panele, m.in. na temat korytarzy transportowych w Europie Środkowo-Wschodniej czy społecznej odpowiedzialności w biznesie (CSR) w sektorze transportu, spedycji i logistyki.

Organizatorem Transport Week był Actia Conferences, jeden z działów firmy Actia Forum z Gdyni.


(ek){jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter