Żegluga

Firma żeglugowa, należąca do włoskiej Grupy Grimaldi, prowadzi stały dialog z ambasadą Włoch w Polsce, aby naświetlić swoje bieżące inwestycje w kraju, w tym nowe zawinięcie do Gdyni w ramach serwisu Morza Północnego oraz rosnącą liczbę pasażerów na trasie do Szwecji, poinformowano w komunikacie do mediów.

W ramach stałej współpracy z ambasadorem Włoch w Polsce i jego zespołem, w dniu 4 listopada 2025 roku line manager Finnlines i dyrektor zarządzający Rederi AB Nordö-Link, Antonio Raimo, omówił w Warszawie rozwijającą się działalność i inwestycje firmy w Polsce. Finnlines, należący do włoskiej Grupy Grimaldi, od trzech dekad obsługuje połączenia między Polską a Finlandią, a w ubiegłym roku uruchomiła nowe połączenie dla przewozów towarowych i pasażerskich do Szwecji, przekazano.

- Nasze nowe inwestycje pozwoliły nam poszerzyć obecność Finnlines w Polsce poprzez otwarcie dodatkowych biur i rozbudowę lokalnych zespołów. Cieszymy się również, że możemy dalej wzmacniać i rozwijać nasze połączenia w regionie. Mieliśmy również okazję omówić obecne i nadchodzące wyzwania stojące przed branżą żeglugową - zarówno w Polsce, jak i w całym Regionie Morza Bałtyckiego - aby zapewnić dalszy rozwój i sukces sieci połączeń morskich oraz bezpieczeństwo dostaw dla Polski - mówi Antonio Raimo, menedżer linii Finnlines.

Silny wzrost na trasie Polska-Szwecja

Tego lata liczba pasażerów na trasie Finnlines między Świnoujściem a Malmö wzrosła o 38 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co podkreśla rosnące zainteresowanie podróżami morskimi między oboma krajami.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników i cieszymy się, że nasza trasa do Polski, uruchomiona w kwietniu ubiegłego roku, została tak ciepło przyjęta. Dostrzegamy przed sobą ogromny potencjał - mówi Marco Palmu, szef działu pasażerskiego w Finnlines.

Ponadto od lipca bieżącego roku Finnlines dodała Gdynię do swojej cotygodniowej rotacji serwisu na linii Morze Północne-Zatoka Biskajska, wzmacniając tym samym połączenia z Polski do portów w Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii i Finlandii.

Serwis obsługiwany jest przez trzy nowoczesne statki hybrydowe, wyposażone w zaawansowane technologie, takie jak systemy lubrykacji powietrzem, banki baterii i panele słoneczne, które umożliwiają zerową emisję w trakcie postoju w porcie.

Modernizacja floty i usług w toku

Jako część włoskiej Grupy Grimaldi, która łączy ponad 60 krajów, Finnlines i Grimaldi Group konsekwentnie dążą do unowocześniania swojej floty oraz ograniczania wpływu na środowisko. Obejmuje to inwestycje w nowe technologie i nowoczesne jednostki pływające w całej sieci.

W ramach inicjatywy Green Lane, klienci korzystający z tras Finnlines - w tym również połączeń do i z Polski - mają możliwość wyboru biopaliw, co pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla nawet o 90 proc.

Operacje Finnlines do i z Polski

• Gdynia-Hanko: Serwis towarowy typu ro-ro obsługiwany sześć razy w tygodniu pomiędzy Polską a Finlandią.

• Świnoujście-Malmö: Codzienny serwis ro-pax przewożący zarówno ładunki towarowe, jak i pasażerów między Polską a Szwecją.

• Morze Północne i Zatoka Biskajska: Cotygodniowy serwis towarowy typu ro-ro, łączący Polskę z Belgią, Francją, Wielką Brytanią, Irlandią, Hiszpanią i Finlandią.

Rel/Finnlines, Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter