Żegluga

W ramach szeroko zakrojonego programu, w którym uczestniczy 50 różnych armatorów, firma A.P. Moller - Maersk (Maersk) we współpracy z właścicielami jednostek zmodernizuje około 200 statków należących do jej floty czarterowej. Głównym celem programu jest obniżenie kosztów slotów poprzez poprawę efektywności paliwowej i zdolności przewozowej, co prowadzi do zmniejszenia zarówno kosztów, jak i emisji gazów cieplarnianych – poinformował Maersk. 

Nasza średnio i długoterminowa flota czarterowa stanowi znaczną część naszej działalności, to również duże koszty zużycia paliwa. Dzięki ścisłej współpracy z partnerami dążymy do wdrożenia rozwiązań, które nie tylko zmniejszą emisje, ale także zwiększą ogólną konkurencyjność naszej floty – powiedział Ahmed Hassan, dyrektor ds. strategii aktywów i partnerstw strategicznych w Maersk.

W ramach programu zrealizowano już łącznie 1500 indywidualnych projektów na 200 statkach, a kolejne 1000 projektów jest w trakcie realizacji i zostanie ukończonych w 2027 roku. Koszty inwestycji dzielą między siebie firma Maersk i armatorzy.

Biorąc pod uwagę liczbę różnych statków i armatorów, zakres modernizacji jest bardzo szeroki, ale istnieje kilka wspólnych obszarów, które realizowane są na niemal wszystkich jednostkach, podkreślają przedstawiciele Maersk.

Wiele z tych statków zostało zaprojektowanych i zbudowanych w czasach, gdy kontenerowce pływały z większą prędkością. Aby zmniejszyć zużycie paliwa, przez lata wprowadzaliśmy mniej napięte harmonogramy rejsów, ale śruby napędowe i „opływki” montowane na sterze zoptymalizowane pod kątem większych prędkości pozostały niezmienione. Ich wymiana niesie ze sobą duży potencjał w zakresie zwiększenia wydajności – wyjaśnia Anda Cristescu, dyrektor ds. czarterowania i nowych budów w firmie Maersk.

Inne modernizacje obejmują pomocnicze systemy odzyskiwania energii oraz prace maszynowe.

LEW (Źródło: Maersk)

1 1 1

Tagi:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter