Żegluga

Po sześciu latach śledztwa prokuratura postawiła zarzuty kapitanowi statku – informuje Radio Szczecin. Ten nie przyznał się do zarzucanych mu czynów i odmówił składania wyjaśnień.

Przypomnijmy, że na statku Nefryt, należącym do szczecińskiego armatora Euroafrica, śmierć poniosły dwie osoby: 29-latek i 28-latka, a trzynastu innych marynarzy trafiło do szpitala. Do zdarzenia doszło pod koniec września 2015 roku u wybrzeży Afryki, podczas przeprowadzania tzw. fumigacji (gazowania insektów). Opary trucizny przedostały się do pomieszczeń załogi przez nieszczelną instalację wentylacyjną.

Śledczy zarzucają kapitanowi między innymi, że doprowadził do nieumyślnego spowodowania śmierci dwójki oficerów oraz do narażenia na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty zdrowia pozostałych członków załogi statku Nefryt – informuje na łamach Radia Szczecin adwokat Patryk Zbroja, reprezentujący część pokrzywdzonych.

Jak dodał, w sprawie przesłuchano szereg świadków, w tym obywateli Wybrzeża Kości Słoniowej, zebrano także opinię biegłych. Według prokuratury kapitan nie poinformował wszystkich członków załogi o przeprowadzonej czynności, zaniechał sprawdzenia rodzaju i ilości środka użytego do przeprowadzenia fumigacji, a także nie zarządził wywieszenia oznaczeń ostrzegawczych.

Kapitan podczas przesłuchania nie przyznał się do winy i odmówił składania wyjaśnień. Przedstawił wniosek o pisemne uzasadnienie. Jak czytamy na stronie Radia Szczecin, grozi mu do pięciu lat pozbawienia wolności.

AL, Radio Szczecin, GS24.pl

Fot.: Piotr B. Stareńczak

+9 Stary
Jak zawsze niewinny jak co poszło nie tak, a jak poszło wszystko okej to dumnie głosi "Ja zrobiłem". Do pudła z nim.
18 maj 2021 : 19:09 Hans | Zgłoś
+5 Nefryt fumigacja
Winny już jest. Tu piszą o zarzutach a tu do pudła z nim. Tragedia
18 maj 2021 : 21:39 Marynarz 4 | Zgłoś
-7 Fumigacja
Czy oni gazowali te insekty, Cyklonem B!?
18 maj 2021 : 20:44 Chopek Roztropek | Zgłoś
+8 Kapitan odpowiada za statek i załogę
Statek był niesprawny, nieszczelna wentylacja, niewłaściwie przygotowany do fumigacji. Kapitan nie miał wiedzy ile i jakiego środka użyto, nie wiedział jakie są procedury ratownicze w razie zatrucia. Oficjalnie nie poinformowano załogi o niebezpieczeństwie.
19 maj 2021 : 06:54 Alex2021 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter