Żegluga

Blokada Kanału Sueskiego dowodzi, że należy rozwijać alternatywne warianty strategicznych szlaków światowych, takich jak Północna Droga Morska, wiodąca przez rosyjską Arktykę - powiedział Nikołaj Korczunow, przedstawiciel MSZ Rosji ds. współpracy w Arktyce.

Dyplomata, jak relacjonuje dziennik gospodarczy "Wiedomosti", ocenił w piątek, że blokada kanału pokazała konieczność rozwoju Północnej Drogi Morskiej. Atrakcyjność tego szlaku będzie rosnąć, zarówno w krótkoterminowej, jak i długofalowej perspektywie - prognozuje Korczunow.

Północna Droga Morska to część Przejścia Północno-Wschodniego, czyli najkrótszego szlaku morskiego pomiędzy Azją Wschodnią i Europą. Trasa ta jest o około 1/3 krótsza niż droga przez Kanał Sueski. Wraz z ociepleniem w Arktyce otwiera się możliwość eksploatacji tego szlaku. Licząc na to, Rosja rozwija swoją flotę lodołamaczy atomowych i infrastrukturę w Arktyce.

We wtorek w Kanale Sueskim na mieliźnie osiadł kontenerowiec MV Ever Given, blokując tym samym jeden z najważniejszych morskich szlaków handlowych świata, którym transportowane jest 12 proc. globalnego handlu. Trwają pracę nad odblokowaniem kanału, co może zająć nawet tygodnie. Zablokowanie kanału dla licznych tankowców już wpłynęło na trzyprocentowy wzrost ceny ropy naftowej na światowych rynkach, a także znacząco podwyższyło ceny transportu paliw na świecie.

Z Moskwy Anna Wróbel

+9 Ze cos brzydko pachnie tu przypadkiem
Hehe zaczynam cos bardziej wątpić ze akcja z tym statkiem to jakis przypadek..niezła blokada. Wstęp do kolejnej wojny handlowej oraz w strategicznych przepływach na świecie. Obserwujmy temat dalej..
27 marzec 2021 : 10:48 Wiedzialem.. | Zgłoś
+13 na 99 procent celowe
Tak się robi teraz nowoczesne wojny ,tu coś urośnie tu coś nie dojedzie tu wirusów , tu media ryja berety
27 marzec 2021 : 19:34 romek | Zgłoś
+1 Piloci
Black out-y na statkach sie zdarzaja i beda zdarzac !Powinny obowaiazywac procedury sprawdzajace maszynownie przed wejscie do kanalu a piloci nie powinni przeciazac SG .
Tam jest pod dnem malo wody, jak dla takiego kon tenerowca wiec wzruszony mul zamula chlodzenie generatorow kazdego takiego statku.

Zadziwiajace jest ze pilot nie zareagowal w pore , kontrujac sterem w lewo i statek inercja wbil sie w brzeg

Teraz pewnie nauczeni doswiadczeniem beda takie statki wprowadzac w asyscie holownikow.
29 marzec 2021 : 06:12 Jorge | Zgłoś
+3 Droga północną?
Droga północna jest krótsza teoretycznie wbrew temu co się sądzi lód nie jest największą przeszkodą .praktycy wskazują na silne wiatry i dryfujące lody które unieruchamiają konwoje także nie jest to takie oczywiste .
27 marzec 2021 : 12:59 ireneusz | Zgłoś
0 Krótsza droga
No ale to pokazuje,że jakby nie daj Boże coś lub ktoś spowodował blokadę Sueskiego na dłużej to Rosjanie wygrywają.Mają swoje lodołamacze i wtedy kasują dolary za torowanie drogi północnej,bo to i tak opłaci się armatorom bardziej niż opłynięcie Afryki.
28 marzec 2021 : 12:07 Suez | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter