Żegluga

Przekop Mierzei Wiślanej to szansa dla Warmii, dla Elbląga i całego regionu - mówił w środę podczas konferencji prasowej zorganizowanej na budowie przekopu Mierzei Wiślanej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Realizujemy przedsięwzięcia w różnych częściach kraju, bo cała Polska zasługuje, żeby realizować przedsięwzięcia (...) wymarzone przez pokolenia. Dlatego budujemy tunel pod Świną, tunel potrzebny Polakom - powiedział. Minister przypomniał, że są to inwestycje, o których mówiono jak o przekopie Mierzei Wiślanej - że są niepotrzebne.

Jeśli ktokolwiek dziś będzie mówił, że ta inwestycja (przekop Mierzei Wiślanej - PAP) jest niepotrzebna, niech rozmawia z samorządowcami regionu, w którym się znajdujemy. Każdy z nich mówi o wielkiej nadziei, jaka wiąże się z realizacją tego przedsięwzięcia. To nie tylko dostęp dla wszystkich tych, którzy zajmują się transportem morskim do portu w Elblągu, ale szansa dla Warmii, szansa dla Elbląga, szansa dla całego regionu - ocenił Adamczyk.

Jak wskazał, inwestycja przekopu kosztuje "mniej więcej tyle, ile budowa ok. 60 km drogi ekspresowej".

Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 roku. Budowa jest na półmetku i przebiega zgodnie z harmonogramem. Ma zakończyć się w połowie 2022 roku. Generalnym wykonawcą jest polsko - belgijskie konsorcjum NDI/Besix, które wykonywało także głębokowodne nabrzeże DCT 2 w Porcie Północnym w Gdańsku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a nadzór pełni firma SWECO.

mfr/ ali/ pad/

Fot. materiały prasowe NDI/BESIX

 
-5 Szansa dla regionu
Dobry news, a zwłaszcza to porównanie kosztów przekopu do kosztów drogi ekspresowej. Lubię to :-)
10 marzec 2021 : 13:22 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Bede powtarzal
Nie mam nic przeciwko inwestycjom ministerstwa Infrastruktury , lecz, jak slysze ; bo cala polska zasluguje na inwestycje, zapytam ponownie, - dlaczego ponad dwa lata blokowana jest budowa portu srodladowego w Kozlu??
10 marzec 2021 : 14:07 Chopek Roztropek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Prywatny port
Pytanie proszę skierować do prywatnego właściciela portu - spółki Kędzierzyn-Koźle Terminale.
Nie potrafią, nie chce im się - proszę ich odpytać. Państwo nie może ingerować w poczynania prywatnego podmiotu, czas PRLu już mamy za za sobą.
10 marzec 2021 : 14:44 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 OK
Zapytam Szefa.
10 marzec 2021 : 15:01 Chopek Roztropek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 No i?
Co Szef odpowiedział?
10 marzec 2021 : 16:46 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Zapytac trzeba
Ministra infrastruktury , to jemu podlega PKP SA, a jak wiemy chodzi o 500 m bocznicy kolejowej na terenie w/w spolki skarbu panstwa!!
10 marzec 2021 : 16:27 Port Kozle Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Terminale w Koźlu
Nie ma obowiązku świadczenia usług dla prywatnego podmiotu bez podpisania umowy wiążącej dla obydwu stron. Jeżeli obecni właściciele nie chcą ponosić kosztów prac projektowych, inwestycyjnych i utrzymaniowych przyłącza do ogólnopolskiej sieci kolejowej, to jest ich wybór, mają do tego prawo. Ale niech nie oczekują, że ktoś za nich wykona prace i poniesie koszty. Czas "darmowych obiadków" na szczęście już odszedł w przeszłość.
Piszą po staropolsku: "Vaya Con Dios". Ja płakać po takich "bizniesmienach" nie będę :-)
10 marzec 2021 : 16:38 Chopek Roztropek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Poseł nie pomógł, a mógł
Ale jak to?! Nawet pan były poseł nie pomógł w tej sprawie? A taki był ładny, europejski. Ale do Sejmu w 2018 roku się nie dostał. Ludzie to wilki.
Typowa POwska nieudaczność - słowa, frazesy, hasła, ale realizacja tychże tak jakby nieteges. Boroczki ;-)
10 marzec 2021 : 16:46 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 Mila dyskusja
Same chopki roztropki??
10 marzec 2021 : 17:03 Chopek Roztropek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 polać mu, chłop wie co mówi
Widać, że Pan Minister pobierał nauki u rekina finansjery Marga Grubarczyka...te wydatki to pikuś...zwłaszcza, że to pierwszy etap budowy:)
Prom ze Szczecina będzie na czas, trasa Elbląg - Nowy Jork rusza na jesieni 2021.
10 marzec 2021 : 21:03 Wójt z Pcimia Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Portal
Ja także proszę redaktorów portalu o skuteczną reakcję na uźywanie przez osoby trzecie podpisów użytkownika. To zniechęca do wypowiadania się a w konsekwencji do zainteresowania się konkurencyjnymi morskimi portalami.
Nie jestem autorem wpisów z 10. 03 z godzin 14.44 i 16.46 .
Składam oficjalny protest na łamanie zasad określonych regulaminem portalu.
11 marzec 2021 : 07:25 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Portal
Ku przestrodze. Podszywanie się pod inną osobę w internecie jest karane z art. 190a &2 k.k.
11 marzec 2021 : 07:40 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Pod moim nickiem ostatnio tez duzo wpisow
A to nie ja. Inna sprawa, ze nie piszemy pod imieniem i nazwiskiem, wiec nie sadze, ze jakis paragraf tu obowiazuje. Kazdy ma prawo wymyslic sobie nicka Dziaders i pisac niezaleznie.
11 marzec 2021 : 08:19 Dziaders Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Przestroga
Każdy użytkownik jest zapisany z numerem IP. Każdego można namierzyć.
Problem w tym, że moderator tego portalu nie czuje potrzeby dbania o dobre imię firmy, nie czuje się z nią związany a szkoda.
11 marzec 2021 : 09:08 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Portal
Z uwagi na fakt, że PortalMorski.pl jest portalem branżowym , głównie odwiedzanym przez osoby związane obecnie lub w przeszłości z pracą na statkach, w portach, stoczniach, urzędach, szkolnictwie morskim itd. itp. uważam za słuszne, by Redakcja wprowadziła konta użytkownika, tak jak ma to miejsce na setkach tego typu portali. Rejestracja polegałaby na podaniu swojego adresu e-mail oraz Loginu i Nicka, przy czym zarówno Login jak i Nick nie mógłby być być tożsamy z Loginem lub Nickiem wykorzystywanym już uprzednio przez innego użytkownika. Wprowadzenie kont uzdrowiłoby ostatnio niezbyt miłą atmosferę na portalu. Pozdrawiam
11 marzec 2021 : 14:58 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Protestuję
To zamordyzm, faszyzm i naruszanie praw człowieka!
11 marzec 2021 : 15:57 Boczek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter