Żegluga

Za kilka tygodni do Szczecina zostanie przystransportowana stalowa konstrukcja przęseł mostu Cłowego - informuje Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Do realizacji inwestycji, w ubiegłym roku, wybrano Vistal Gdynia SA w konsorcjum ze spółką Vistal Infrastructure Sp. z.o.o..

Jak czytamy na stronie ZDiTM w Szczecinie, wyburzone elementy starego mostu Cłowego ważyły ponad 9700 ton, co można porównać do ciężaru 217 czołgów. Prace związane z jego remontem idą pełną parą, bo zgodnie z założeniami przejezdność ma osiągnąć w połowie wakacji - m.in. na Tall Ships Races 2017.

W Gdyni powstaje właśnie stalowa konstrukcja przęseł mostu. Trwa wytwarzanie 24 segmentów, które będą połączone w Gdyni w dwa o długości 14 × 100 metrów. Za kilka tygodni mają wypłynąć z Gdyni.

Jak prezentuje się most Cłowy w liczbach? 822 tony stali zużytej zostanie do wytworzenia ustroju nośnego. Ponad 34 tysiące sztuk sworzni zamontowanych będzie do połączenia go z betonem, którego będzie więcej niż zmieściłoby się do basenu olimpijskiego, bo prawie 2400 metrów sześciennych. Do tego 25 ton farby i 360 ton stali zbrojeniowej.

W najbliższych dniach rozpoczną się prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach. Prowadzone obecnie roboty mają na celu jak najlepsze przygotowanie istniejących podpór przeprawy na przyjęcie przygotowywanej w Gdyni nowej, stalowej konstrukcji nośnej obiektu.

Przyjęty harmonogram robót dla mostu Cłowego jest mocno napięty, ale na dzień dzisiejszy prace odbywają się zgodnie z planem, a termin nie jest zagrożony. 

Umowa na modernizację mostu, podpisana we wrześniu ubiegłego roku z konsorcjum Vistal Gdynia oraz Vistal Infrastructure, opiewa na blisko 18,7 mln zł.

Czytaj także: Szczecin: W listopadzie ruszy rozbiórka Mostu Cłowego

rel (ZDiTM w Szczecinie), AL