Żegluga

Fiński armator Finnlines z grupy armatorskiej Grimaldi poinformował o podpisaniu kontraktów z dwoma najważniejszymi na rynku dostawcami płyczek spalin tzw. scruberów firmami Alfa Laval oraz Wärtsilä.

Już za pół roku na Bałtyku będzie obowiązywała unijna dyrektywa siarkowa, która nakłada obowiązek redukcji zawartości siarki w bunkrze obecnego 1 proc. do 0,1 proc. Innym rozwiązaniem pozwalającym podporządkowanie się wspomnianej dyrektywie jest właśnie stosowanie płuczek, które usuwają ze spalin tlenki siarki.

Podpisanie kontraktów wpisuje się w program inwestycyjny o wartości 50 m Euro, jaki armator przeprowadzi w najbliższych miesiącach.

Pierwsze instalacje scruberów zostaną przeprowadzone jeszcze przed końcem bieżącego roku, cały program montażu srcuberów zostanie zakończony w pierwszej połowie 2015 roku.

Jak udało nam się dowiedzieć program instalacji scrubberów będzie dotyczył tylko jednostek ro-ro (Finnbreeze, Finnsea, Finnsky, Finnsun, Finntide, Finnwave, Finnkraft, Finnhawk, Finnmill oraz Finnpulp). Jednostki ro-pax, które posiada Finnlines, będą stosowały paliwo niskosiarkowe.

Dodatkowo w ramach tego samego programu inwestycyjnego w bieżącym roku na jednostkach klasy Star (ro-pax) zostaną wymieniona śruby napędowe, co pozwoli na zmniejszenie zużycia bunkru.

Już za pół roku na Bałtyku będzie obowiązywała unijna dyrektywa siarkowa, która nakłada obowiązek redukcji zawartości siarki w bunkrze obecnego 1 proc. do 0,1 proc. Innym rozwiązaniem pozwalającym podporządkowanie się wspomnianej dyrektywie jest właśnie stosowanie płuczek, które usuwają ze spalin tlenki siarki.

 

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter