Żegluga

Powodem do zmartwień dla duńskiego armatora, firmy J. Lauritzen, poza obecnymi niskimi stawkami (poniżej 10 000 dolarów dziennie), jest obecna sytuacja na rynku chińskim. W opinii firmy budzi ona niepokój, ponieważ władze tego kraju stosują sankcje w zakresie niektórych towarów, nie pozwalając im być przedmiotem obrotu w Chinach. Powodem ma być chęć uniknięcia zbytniego nasycenia rynku.

Mimo wszystko, Peter Borup, dyrektor generalny Lauritzen Bulkers, która dysponuje flotą ok. 125 masowców, komentuje tę sytuację: „Patrzymy optymistycznie na obecny rok. Praca w sektorze żeglugowym nie jest łatwa; armatorzy są jak rolnicy, zawsze napotykają na złą pogodę, burzę czy deszcz, i nigdy nie jest sielankowo".

Pomimo problemów, firma wierzy, że w nadchodzących miesiącach sytuacja na rynku masowym zauważalnie się poprawi.

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter