Armator Totem Ocean Trailer Express ogłosił informację, że Wärtsilä dostarczy silniki główne dual fuel, generatory, zbiorniki LNG oraz system tankowania LNG do konwersji dwóch jednostek ro-ro do zasilania LNG.
Kontrakt został podpisany w IV kwartale ubiegłego roku, ale dopiero teraz firma ogłosiła tą informację.
Planowana konwersja dwóch statków Midnight Sun oraz North Star do zasilania LNG będzie największym tego typu przedsięwzięciem w Północnej Ameryce. Statki te wykorzystywane są do transportu dóbr na Alaskę.
Północna Ameryka, podobnie jest Europa Północna, objęta jest obszarem SECA, gdzie są zaostrzone wymagania dotyczące zawartości siarki w paliwie statkowym.
W Europie jedynym na dzień dzisiejszy ogłoszonym w prasie branżowej projektem konwersji statków do zasilania LNG jest ogłoszony zaledwie kilka tygodni projekt przebudowy trzech ro-pax-ów francuskiego armatora Brittany Ferries.
Armatorzy jeżeli nie chcę stosować paliwa lekkiego MGO zamiast drogiej przebudowy i przystosowania statku do zasalania LNG, co tylko jest opłacalne w przypadku względnie nowych jednostek, zwracają się raczej w stronę instalacji tzw. płuczek – scrubberów. Najszerzej z tej technologii korzysta obecnie duński armator DFDS, który zainstalował płuczki już na kilku swoich statkach, a kolejne są sukcesywnie w nie wyposażane.
Scrubbery mają być także zainstalowane na promie Robin Hood (armatora TT Line), który według wstępnych informacji wkrótce ma rozpocząć regularną żeglugę ze Świnoujścia do Trelleborga.