Żegluga

Armator Totem Ocean Trailer Express ogłosił informację, że Wärtsilä dostarczy silniki główne dual fuel, generatory, zbiorniki LNG oraz system tankowania LNG do konwersji dwóch jednostek ro-ro do zasilania LNG.

Kontrakt został podpisany w IV kwartale ubiegłego roku, ale dopiero teraz firma ogłosiła tą informację.

Planowana konwersja dwóch statków Midnight Sun oraz North Star do zasilania LNG będzie największym tego typu przedsięwzięciem w Północnej Ameryce. Statki te wykorzystywane są do transportu dóbr na Alaskę.

Północna Ameryka, podobnie jest Europa Północna, objęta jest obszarem SECA, gdzie są zaostrzone wymagania dotyczące zawartości siarki w paliwie statkowym.

W Europie jedynym na dzień dzisiejszy ogłoszonym w prasie branżowej projektem konwersji statków do zasilania LNG jest ogłoszony zaledwie kilka tygodni projekt przebudowy trzech ro-pax-ów francuskiego armatora Brittany Ferries.

Armatorzy jeżeli nie chcę stosować paliwa lekkiego MGO zamiast drogiej przebudowy i przystosowania statku do zasalania LNG, co tylko jest opłacalne w przypadku względnie nowych jednostek, zwracają się raczej w stronę instalacji tzw. płuczek – scrubberów. Najszerzej z tej technologii korzysta obecnie duński armator DFDS, który zainstalował płuczki już na kilku swoich statkach, a kolejne są sukcesywnie w nie wyposażane.

Scrubbery mają być także zainstalowane na promie Robin Hood (armatora TT Line), który według wstępnych informacji wkrótce ma rozpocząć regularną żeglugę ze Świnoujścia do Trelleborga.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter