Żegluga

Niemiecko-szwedzki armator promowy TT line, zlecił firmie Wärtsilä modernizacje systemu oczyszczania gazów spalinowych dla promu M/S Robin Hood w ramach realizacji przez TT line strategii „Green Ship”.

Umowa została podpisana w październiku tego roku i przewiduje dostawę i instalację systemu już w sezonie letnim 2014. Zlecenie zostało powierzono firmie Wärtsilä, między innymi z powodu dużego doświadczenia w realizacji takiego rodzaju projektów a więc pewności, że realizacja przebiegnie zgodnie z oczekiwaniami terminowo, zgodnie z przepisami oraz na wysokim poziomie jakościowym.

Prom zostanie wyposażony w cztery hybrydowe systemy scrubber, zmniejszające emisję szkodliwego dla środowiska tlenku siarki (SOX) oraz redukcji emisji cząsteczek stałych ze spalin statku. Robin Hood funkcjonuje w obszarze SECA, gdzie już od 2015 roku wchodzą w życie nowe regulacje unijne, dotyczące niskiego poziomu zawartości siarki w stosowanym paliwie (0,1% m/m od stycznia 2015 roku, obecnie jest dopuszczalne 1% m/m) oraz emisji zanieczyszczeń. Systemy, które będą zainstalowane, odpowiadają parametrom, wprowadzanym przez nowe przepisy.

"Odpowiedzialność za środowisko naturalne, to kluczowy element w strategii „Green Ship” TT- Line. Instalacja pilotażowych systemów oczyszczania gazów spalinowych na M/S Robin Hood jest znaczącym krokiem w kierunku naszych celów w tym zakresie. Projekt modernizacji jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach projektu TEN-T MOS "Green Bridge on Nordic Corridor", a my korzystamy z jednej z możliwości tej inicjatywy" - powiedział Hannes Conzen, Prezes TT-Line.

Hybrydowy system oczyszczania działa w tzw. otwartej pętli lub w trybie zamkniętej pętli, przy użyciu wody morskiej do usuwania SOX w spalinach. Przy pracy w otwartej pętli, gazy spalinowe wprowadzane są do systemu i opryskiwane wodą morską. Tlenek siarki w spalinach reaguje z wodą, tworząc kwas siarkowy. Chemikalia w tym przypadku nie są wymagane, ponieważ naturalna zasadowość wody morskiej neutralizuje kwas. Przy pracy w zamkniętym obiegu, naturalna zasadowość wody morskiej jest wzmacniana przez alkalia. Emisja po kontakcie z wodą jest monitorowana na wlocie i wylocie z systemu, aby upewnić się, że jest ona zgodna z obowiązującymi kryteriami. Następnie może zostać odprowadzona do morza bez ryzyka szkody dla środowiska naturalnego.

Prom Robin Hood został wybudowany w 1995 roku, posiada linię ładunkową o długości 2400 m i jest w stanie pomieścić około 150 pojazdów ciężarowych i naczep. Dodatkowo w 163 kabinach może przewozić do 300 pasażerów. Prom posiada hybrydowe silniki, które pozwalają rozwinąć prędkość 18,5 węzła. Połączenie Trelleborg - Travemuende prom realizuje w ciągu 7 godzin - rejs dzienny oraz 7,5 / 9,5 godzin - rejs nocny.

Robin Hood odbył testowe cumowanie w porcie w Świnoujściu i prawdopodobnie armator TT-Line rozpocznie od nowego roku obsługę połączenia Świnoujście - Trelleborg.

PromySkat

0 TTline w Polsce
A rekrutacja na TTline ze Śwonoujścia trwa [link usunięty]
04 grudzień 2013 : 19:47 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1