Żegluga

– Alians P3 pod koniec października oficjalnie potwierdził chęć zawijania do naszego terminala – powiedział portalowi "rynekinfrasruktury.pl" Adam Żołnowski, członek zarządu ds. finansowych terminala kontenerowego DCT Gdańsk.

Alians P3 to wspólna oferta największych armatorów kontenerowych: Maersk Line, MSC i CMA CGM. Ma oferować serwis pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą. Rozpocząć funkcjonowanie, według wstępnych informacji, ma w drugim kwartale 2014 r. W mediach pojawiły się informacje, że statki „P3” zawijać mają także do Gdańska – głównie dlatego, że głównym kooperantem DCT jest właśnie Maersk Line, a do gdańskiego terminala zawijają największe na świecie statki kontenerowe klasy Triple-E, o pojemności 18 tys. TEU.

Adam Żołnowski potwierdza w rozmowie z rynkieminfrastruktury.pl, że taka szansa istnieje, jednak pewność, czy statki „Aliansu P3” będą zawijać do DCT, pojawi się nie wcześniej niż na początku przyszłego roku. Tym bardziej, że nie wiadomo jeszcze na pewno, czy do tego mariażu w ogóle dojdzie.

– Alians P3 pod koniec października oficjalnie potwierdził chęć zawijania do Gdańska. DCT Gdańsk jest najdalej wysuniętym na wschód głębokowodnym hub portem, który umożliwia obsługę krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji. Dlatego jesteśmy strategicznym punktem na mapie przewozów kontenerowych – uważa Adam Żołnowski.

– Alians P3, włączając Gdańsk do jednego ze swoich serwisów Azja-Europa, potwierdził istotne znaczenie rynku nadbałtyckiego w handlu międzynarodowym. Oczywiście pod znakiem zapytania pozostaje to, czy alians otrzyma zielone światło do działania. Obecnie Komisja Europejska oraz Stany Zjednoczone i Chiny rozpatrują kwestie związane z ewentualną monopolizacją rynku. Od tego uzależnione jest wydanie zgody na rozpoczęcie współpracy Maersk Line, MSC i CMA CGM. A warto przypomnieć, że jest to trzech najważniejszych graczy na rynku przewozów kontenerowych, więc stanowisko UE, USA i Chin nie jest wcale oczywiste. Decyzja w tej sprawie powinna zapaść do końca I kwartału 2014 i wówczas dopiero będziemy znali odpowiedź na pytanie, czy P3 będzie zawijał do DCT Gdańsk – dodaje członek zarządu DCT.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter