Stena International Freight, firma należąca do grupy Stena, rozpocznie 19 marca kursowanie na swojej pierwszej, azjatyckiej, stałej trasie. Przeznaczony został na nią jeden statek, który będzie stale podróżował między leżącym w Korei Południowej Sokcho i rosyjskimi portami Zarubino i Władywostok.
- Mamy ambicje wejścia na rynek azjatycki i nowa, stała linia jest bardzo istotnym punktem tego planu. Istnieje duże zapotrzebowanie na wysokiej jakości przewóz zarówno towarów, jak i ludzi między Koreą Południową i Rosją - powiedział Hans Nilsson, dyrektor zarządzający Stena International Freight. Na linii będzie operował prom klasy RoPax - New Blue Ocean. Na pokład będzie mógł zabrać 1400 metrów ciężarówek, naczep i kontenerów, jak również 750 pasażerów. Tygodniowo będzie dwukrotnie pokonywał drogę między Sokcho i Zarubino, a jednokrotnie między Sokcho i Władywostokiem. - Okolice Zarubino i Władywostoku stają się powoli miejscem, w którym koncentruje się ruch morski do Rosji i Chin - dodał Hans Nilsson. - Ponadto z tych miejsc istnieje bezpośredni dostęp do Kolei Transsyberyjskiej co sprawia, że droga z Korei, przez Rosję, do Europy, staje się dużo łatwiejsza. Kolejnym plusem jest stworzenie bezpośredniego połączenia z Koreą. Wprowadzany w Azji model biznesowy przypomina ten, którego Stena Line używa z powodzeniem w Europie i w rejonie Morza Bałtyckiego, zarówno w przypadku transportu towarów jak i pasażerów.
- Nawet jeżeli chodzi o przewozy pasażerskie, zauważyliśmy zapotrzebowanie na podróże między Koreą, Chinami a strategicznym portem Zarubino. Spodziewamy się mieć na tej trasie około 100 tys. pasażerów rocznie - spekulował Nilsson. Nowa linia operowała będzie pod nazwą Stena Daea Line. 90 proc. udziałów w spółce należy do Stena Line, zaś pozostałe 10 do firmy Daea. Zapowiedziano także zatrudnienie około 30 osób, które pracowały będą w Sokcho i Seulu, w Korei Południowej.
Źródło: WorldCargoNews