Czy po Wiśle będą pływać statki towarowe i pasażerskie? Czy w ogóle kiedyś będzie możliwy transport towarów z wykorzystaniem wodnych szlaków w naszym regionie? W piątek podczas konferencji zorganizowanej przez władze województwa kujawsko-pomorskiego wspólnie z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy Władze naukowcy i samorządowcy rozmawiali o projektach związanych z rewitalizacją dróg wodnych.
W marcu samorządy województwa pomorskiego, mazowieckiego i kujawsko-pomorskiego podpisały list intencyjny w sprawie współpracy na rzecz rewitalizacji i aktywizacji gospodarczej odcinka Gdańsk-Bydgoszcz-Toruń -Warszawa. Niebawem marszałkowie wspomnianych województw zorganizują w Brukseli seminarium na temat śródlądowych dróg wodnych w Polsce. Jednak zdaniem wielu osób, same konferencje i seminaria nie wystarczą. Potrzeba konkretów i olbrzymich nakładów finansowych.
Podczas piątkowego spotkania jak bumerang powrócił również temat włocławskiej zapory. Najwięksi optymiści zakładają, że wysłużona tama znajdzie wsparcie w postaci II stopnia wodnego w 2017 roku. Na razie Grupa Energa brnie jednak przez gąszcz formalności, a zniecierpliwieni mieszkańcy wciąż czekają na konkrety.
Źródło: Telewizjaw.pl