Żegluga

W miniony piątek, 27 kwietnia, do portu w Szczecinie zawinął, należący do Polskiej Żeglugi Morskiej masowiec Regalica. Jest to pierwsza, prototypowa jednostka nowej serii małych masowców o nośności ok. 17 000 ton, jakie dla PŻM, według projektu szczecińskiego biura Midcon buduje chińska stocznia Taizhou Sanfu. Regalica została przekazana armatorowi oficjalnie jeszcze w listopadzie 2011, choć w pierwszą podróż ze stoczni wyruszyła dopiero w styczniu 2012 roku.

W dziewiczej podróży statek ładował bloki granitowe w portach Mozambiku i RPA, z których część dostarczył do dwóch portów w Hiszpanii, a pozostałą partię przywiózł do Szczecina, kończąc w macierzystym porcie armatora swoją dziewiczą podróż. Po wyładunku statek pozostanie jeszcze przez pewien czas w Szczecinie przy nabrzeżu Bułgarskim. Oprócz Regalicy do dnia dzisiejszego chińska stocznia przekazała PŻM kolejne statki tej serii: Narew i Rabę, a do wyjścia w dziewiczą podróż szykuje się obecnie Olza. Oprócz nich w tym roku przekazane zostaną jeszcze: Prosna, San, Skawa i Ina.

 

 

 

Komentarze   

+3 Remont
Czyżby firma Master miała na Bułgarskim przeprowadzić pierwszy remont dziewiczego prawie statku. Czyżby budowlańcy z Chin sie nie popisali?
30 kwiecień 2012 : 09:08 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 duma? hahaha
miałem okazję rozmawiać z załogą - statek prawie zotonął z powodu nieszczelnych pokryw, pełno niedoróbek, chińskiego niedbalstwa i wykończenie jak za króla ćwieczka - takie statki budują chiny! a tak Krzywonos - autor artykułu stwierdził chyba, że statek musi odpocząc, a tak na prawdę tutaj lub w świnoujściu wchodzą ekipy REMONTOWE buhaha
30 kwiecień 2012 : 22:24 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 RE: Regalica zakończyła dziewiczą podróż, w Szczecinie
dokładnie tak jest jak piszecie...sztrasznie.i pomyslec ze nasi wspaniali C/E i superintendenci techniczni niepotrafia uzsyakac gwarancji napraw!!a zalogi sie mecza i trudza zeby bylo bezpiecznie i jeszcze maja do nas pretensje.szkoda gadac
31 maj 2012 : 17:33 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 polska mysl menagerska
nie ma jak to poprawiac chinskich partaczy wydajac na to dwukrotnosc kosztow produkcji w Polsce na naprawe. ale im sie wydaje ze zaoszczedzili. nie minie 5 lat jak beda chinole staly na sznurkach for sale.
03 czerwiec 2012 : 13:15 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Nadzór nad budową
Wszyscy piszą o jakości Chińskich stoczni, ale nikt jakoś nie zwraca uwagi na nadzór armatorski nad budową.
PŻM buduje załogami, a nie biurem budowy.
Z całym szacunkiem dla kapitanów, C/E itp, ale budowa to nie jest eksploatacja.
I efekty widać od razu, deflektory wiatru których braku nikt nie zauważył w stoczni??
Nadbudówka która nigdy nie widziała prostowania??
żart, po prostu.
15 czerwiec 2012 : 07:19 Guest Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Ostatnie ankiety