Brazylijski koncern górniczy Vale prowadzi rozmowy w sprawie sprzedaży 19 wielkich rudowców VLOC, oryginalnie zaprojektowanych to transportu rudy żelaza z Brazylii do Chin.
Jednostki o nośności 400 000 mają trafić do „zagranicznego inwestora” od którego Vale będzie je czarterował.
Brazylijski koncern zaplanował budowę łącznie 35 wielkich rudowców tej wielkości, z których 19 miało być jego własnością, a 16 pozostałych jest czarterowanych od innych armatorów. Do dnia dzisiejszego stocznie przekazały łącznie 6 rudowców, przy czym jak dotychczas żaden z nich nie odbył podróży do Chin, ze względu na wydany przez władze Chin zakaz zwijania tak dużych rudowców do portów tego kraju (co jest formą ochrony chińskich armatorów).
W ubiegłym tygodniu jeden z tych masowców - Vale Beijing uległ awarii (pęknięcia kadłuba) w czasie załadunku w brazylijskim terminalu Vale.{jathumbnail off}
Żegluga
Vale szuka kupców na flotę wielkich rudowców VLOC
12 grudnia 2011 |
Źródło:
