Marinvest - operator floty zbiornikowców ujawnił oszczędności jakie uzyskał wysyłając swoje statki Północną Drogą Morską.
Płynący tą trasą w sierpni br. roku produktowiec Marilee zaoszczędził, w stosunku do drogi przez Kanał Sueski, 18 dni i 580 ton paliwa co przekłada się na zyski armatora oraz na zmniejszenie emisji spalin.
Marinvest dysponuje flotą sześciu produktowców zbudowanych w chorwackiej stoczni Brodosplit i specjalnie przystosowanych do żeglugi w lodach oraz dysponujących klasą lodową Ice Class 1A potwierdzoną przez DNV.
Cztery z tych statków wyposażono w alternatywny napęd Marinvest alternative propulsion system (MAPS) – w przypadku awarii silnika głównego można w ciągu 15 minut zapewnić napęd za pośrednictwem systemu hydraulicznego, co pozwala na poruszanie się z prędkością do 10 węzłów.{jathumbnail off}
Żegluga
Marinvest oszczędza żeglując Północną Drogą Morską
06 pażdziernika 2011 |
Źródło:
