Żegluga
Roger Iliffe tymczasowy dyrektor Hansa Heavy Lift zapowiedział, że w imieniu głównego inwestora, Oaktree Capital Management będzie poszukiwał nowych możliwości rozwoju firmy, w tym przejęć innych armatorów.

Tymczasem zarządzana przez niego firma, która powstała na gruzach zbankrutowanego Beluga Chartering coraz śmielej poczyna sobie na rynku. Obecnie Hansa Heavy Lift operuje flotą 17 nowych ciężarowców przejętych przez Oaktree Capital Management po upadku Beluga, której fundusz ten był także głównym udziałowcem.

Hansa, w odróżnieniu od Beluga która eksploatowała szeroką gamę statków od kontenerowców, poprzez statki wielozadaniowe do ciężarowców, będzie specjalizowała się jedynie w eksploatacji największych ciężarowców, o największym udźwigu. Obecnie trwa także systematyczne przemalowywanie statków nowego armatora, z charakterystycznego dla Beluga granatu, na czerwień która ma wyróżniać statki Hansa Heavy Lift.

Roger Iliffe przewiduje trudne początki nowego armatora, głownie na skutek słabego rynku w tym sektorze, gdzie szanse na poprawę są najwcześniej w roku 2013.


{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6468 3.7204
EUR 4.2248 4.3102
CHF 4.4881 4.5787
GBP 4.9581 5.0583