Statek, nazwany EXTREME jest częścią nowej serii jednostek określanych jako Sayaendo 2.
Najistotniejszą modyfikacją jest pokrycie, wystających ponad pokład części zbiorników, wspólna osłoną, będącą integralną częścią kadłuba. Nowe rozwiązanie pozwala na redukcję rozmiaru i masy statku, rezygnację ze skomplikowanych konstrukcji na których prowadzone są rurociągi, a także zmniejszenie zużycia paliwa, a tym samym redukcję kosztów eksploatacji.
Gazowiec nowej generacji to jednostka o długości 288 metrów, szerokości 49 metrów i zanurzeniu 11,5 metra. W czterech sferycznych zbiornikach systemu Moss może przewozić w formie skroplonej gaz o objętości 155 000 m3. Według szacunków stoczni, w porównaniu z gazowcami z klasycznymi zbiornikami Moss, gazowiec EXTREME przewozi o 8 000 m3 gazu więcej i jest o ok. 1 metr niższy co umożliwia korzystanie z większej ilości terminali.
