Umm Salal to prototypowa jednostka typu określonego jako A13; UASC zamówił w koreańskiej stoczni łącznie dziewięć jednostek tego typu za sumę 1,5 mld $. Dostawa wszystkich jednostek powinna zakończyć się w pierwszych czterech miesiącach 2012 roku.
Umm Salal to kontenerowiec o długości 366 metrów, napędzany przez wyprodukowany przez Doosan silnik MAN B&W 12K98ME7, zapewniający mu prędkość 25 węzłów. Jednostka dysponuje na pokładzie slotami dla 800 40-stopowych kontenerów chłodzonych, a trzy ładownie przystosowano do przewozu ładunków niebezpiecznych.
Jednostka prototypowa początkowo będzie zatrudniona w zainaugurowanym w marcu 2011, wspólnym z China Shipping Container Line, CMA CGM i Evergreen serwisie AEC8, łączącym Chiny i Malezję z Europą. Docelowo, po dostawie wszystkich jednostek, kontenerowce A13 będą obsługiwały własny serwis UASC łączący Azję i Europę, z zawinięciami do portów Środkowego Wschodu.