DryShips Inc. Ogłosił, że zawarł porozumienie z „dużą, południowokoreańską stocznią” dotyczące budowy nawet czterech statków wiertniczych przeznaczonych do prac na wodach bardzo głębokich (ultra deepwater drillships).
Nowe jednostki będą jednostkami siostrzanymi czterech statków wiertniczych budowanych obecnie dla należącej do DryShips spółki Ocean Rig, przez stocznię Samsung, według projektu SAIPEM 10K. W stosunku do poprzedników, część wyposażenia będzie unowocześniona. Obecnie podpisane porozumienie nie jest tożsame z kontraktem na budowę – DryShips wpłacił bezzwrotną zaliczkę w wysokości 24,8 mln $ za statek, na poczet rezerwacji miejsca i czasu na budowę statku („slotu”). Zamówienia muszą być potwierdzone w czasie 12 miesięcy, a dostawa statków miałaby nastąpić w latach 2013 – 14. Koszt jednego statku jest obecnie szacowany na ok. 600 mln $.{jathumbnail off}
Żegluga
DryShips zapewnia sobie możliwości budowy czterech statków wiertniczych
24 listopada 2010 |
Źródło:
