Żegluga
Według rocznego raportu shipbrokera Barry Rogliano Salles poziom skasowanych kontraktów na budowę nowych statków może osiągnąć w tym roku poziom od 20 do nawet 40 mln dwt.

Przyczyny to spekulacyjny charakter części kontraktów, brak finansowania i możliwe opóźnienie wzrostu stawek frachtowych.

Niskie stawki, zwłaszcza w sektorze kontenerowym i przewozów produktów naftowych nie pozwalają na finansowania sporej części statków powstających w stoczniach.

Skutkiem tej sytuacji jest spodziewany dalszy spadek cen nowych statków, już dziś masowce supramax oferowane są nawet po 18 mln $, podczas gdy jeszcze kilka miesięcy temu ceny te były wyższe o 10 mln $! Pomimo tego brak chętnych nawet na tak tanie masowce.
{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter