Według rocznego raportu shipbrokera Barry Rogliano Salles poziom skasowanych kontraktów na budowę nowych statków może osiągnąć w tym roku poziom od 20 do nawet 40 mln dwt.
Przyczyny to spekulacyjny charakter części kontraktów, brak finansowania i możliwe opóźnienie wzrostu stawek frachtowych.
Niskie stawki, zwłaszcza w sektorze kontenerowym i przewozów produktów naftowych nie pozwalają na finansowania sporej części statków powstających w stoczniach.
Skutkiem tej sytuacji jest spodziewany dalszy spadek cen nowych statków, już dziś masowce supramax oferowane są nawet po 18 mln $, podczas gdy jeszcze kilka miesięcy temu ceny te były wyższe o 10 mln $! Pomimo tego brak chętnych nawet na tak tanie masowce.
{jathumbnail off}
Przyczyny to spekulacyjny charakter części kontraktów, brak finansowania i możliwe opóźnienie wzrostu stawek frachtowych.
Niskie stawki, zwłaszcza w sektorze kontenerowym i przewozów produktów naftowych nie pozwalają na finansowania sporej części statków powstających w stoczniach.
Skutkiem tej sytuacji jest spodziewany dalszy spadek cen nowych statków, już dziś masowce supramax oferowane są nawet po 18 mln $, podczas gdy jeszcze kilka miesięcy temu ceny te były wyższe o 10 mln $! Pomimo tego brak chętnych nawet na tak tanie masowce.
