Na wszystkie statki należące i zarządzane przez greckiego armatora, Polembros Shipping, został nałożony trzyletni zakaz zawijania do portów Stanów Zjednoczonych i wpływania na wody terytorialne USA.
To tylko jedna z kar nałożona na tego armatora przez amerykański sąd po potwierdzeniu zarzutów dotyczących złamania przepisów o zanieczyszczaniu morza, bezpieczeństwa statków oraz fałszowania dokumentacji,do jakich doszło na statku Theotokos.
Oprócz tego armator musi zapłacić grzywnę wysokości 2,7 mln $ i dodatkowo przekazać 100 000 $ na rzecz Smithsonian Environmental Research Center zajmującego się badaniem wpływu organizmów inwazyjnych przemieszczających się w wodach balastowych statków.
Jest to pierwsza sprawa sądowa, w której orzeczenie o winie nastąpiło na podstawie Nonindigenous Aquatic Nuisance Prevention and Control Act – zbioru przepisów mających ograniczyć dopływ obcych gatunków fauny i flory do USA.
Udowodniona wina załogi statku Theotokos polegała na wykonaniu „obejścia” uszkodzonego separatora olejowego i niekontrolowanego zrzutu wód balastowych na wodach amerykańskich, fałszowana była także dokumentacja statkowa.
{jathumbnail off}
To tylko jedna z kar nałożona na tego armatora przez amerykański sąd po potwierdzeniu zarzutów dotyczących złamania przepisów o zanieczyszczaniu morza, bezpieczeństwa statków oraz fałszowania dokumentacji,do jakich doszło na statku Theotokos.
Oprócz tego armator musi zapłacić grzywnę wysokości 2,7 mln $ i dodatkowo przekazać 100 000 $ na rzecz Smithsonian Environmental Research Center zajmującego się badaniem wpływu organizmów inwazyjnych przemieszczających się w wodach balastowych statków.
Jest to pierwsza sprawa sądowa, w której orzeczenie o winie nastąpiło na podstawie Nonindigenous Aquatic Nuisance Prevention and Control Act – zbioru przepisów mających ograniczyć dopływ obcych gatunków fauny i flory do USA.
Udowodniona wina załogi statku Theotokos polegała na wykonaniu „obejścia” uszkodzonego separatora olejowego i niekontrolowanego zrzutu wód balastowych na wodach amerykańskich, fałszowana była także dokumentacja statkowa.
