Żegluga
Technologia „wave piercing” (na język polski najczęściej tłumaczona jako „przeszywanie fal”) dotychczas stosowana w konstruowaniu szybkich promów pasażerskich (przeważnie w układzie katamarana lub trimarana) została adaptowana także dla sektora offshore.

Kształt kadłuba ukształtowany zgodnie z zasadami wave piercing zastosował Rolls-Royce w najnowszym projekcie jednostki AHTS oznaczonym numerem UT 790 CD.

Według konstruktorów kadłub w nowym kształcie pozwoli w czasie poruszania się w sztormowej pogodzie na „przecinanie” fal, zamiast typowego „wspinania” się na falę.

Ma to skutkować większą stabilnością jednostki oraz możliwością rozwijania większej prędkości w warunkach dużego falowania.

W projekcie zastosowano także szereg innych, najnowocześniejszych obecnie rozwiązań stosowanych w konstruowaniu serwisowców offshore.


{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter