Technologia „wave piercing” (na język polski najczęściej tłumaczona jako „przeszywanie fal”) dotychczas stosowana w konstruowaniu szybkich promów pasażerskich (przeważnie w układzie katamarana lub trimarana) została adaptowana także dla sektora offshore.
Kształt kadłuba ukształtowany zgodnie z zasadami wave piercing zastosował Rolls-Royce w najnowszym projekcie jednostki AHTS oznaczonym numerem UT 790 CD.
Według konstruktorów kadłub w nowym kształcie pozwoli w czasie poruszania się w sztormowej pogodzie na „przecinanie” fal, zamiast typowego „wspinania” się na falę.
Ma to skutkować większą stabilnością jednostki oraz możliwością rozwijania większej prędkości w warunkach dużego falowania.
W projekcie zastosowano także szereg innych, najnowocześniejszych obecnie rozwiązań stosowanych w konstruowaniu serwisowców offshore.

{jathumbnail off}
Kształt kadłuba ukształtowany zgodnie z zasadami wave piercing zastosował Rolls-Royce w najnowszym projekcie jednostki AHTS oznaczonym numerem UT 790 CD.
Według konstruktorów kadłub w nowym kształcie pozwoli w czasie poruszania się w sztormowej pogodzie na „przecinanie” fal, zamiast typowego „wspinania” się na falę.
Ma to skutkować większą stabilnością jednostki oraz możliwością rozwijania większej prędkości w warunkach dużego falowania.
W projekcie zastosowano także szereg innych, najnowocześniejszych obecnie rozwiązań stosowanych w konstruowaniu serwisowców offshore.

