Tidewater - amerykański armator floty jednostek offshore odbiera właśnie w chińskiej stoczni Shejiang Shipbuilding Company cztery zaopatrzeniowce platform (PSV) będące rozwinięciem serii pięciu podobnych jednostek zbudowanych przez singapurską stocznię Yantai Raffles.
Jednostki zaprojektowało znane, amerykańskie biuro Guido Perla, a zbudowane jednostki należą do typu GPA670 MKIII.
73metrowe zaopatrzeniowce posiadają napęd diesel – elektryczny z pędnikami azymuntalnymi, zapewniającymi wraz ze sterami strumieniowymi standard pozycjonowania dynamicznego DP 2.
Chińska stocznia przekazała w tym roku już zaopatrzeniowiec Desoto Tide, kolejny, Gubert Tide jest dodatkowo wyposażany we własnym zakresie przez armatora, a trzeci, Couper Tide zostanie przekazany jeszcze w tym miesiącu.
Oprócz wspomnianej czwórki, Tidewater buduje obecnie w Chinach 12 kolejnych zaopatrzeniowców, które według projektu polskiego biura MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd powstaną w stoczni Fujian Mawei.

{jathumbnail off}
Jednostki zaprojektowało znane, amerykańskie biuro Guido Perla, a zbudowane jednostki należą do typu GPA670 MKIII.
73metrowe zaopatrzeniowce posiadają napęd diesel – elektryczny z pędnikami azymuntalnymi, zapewniającymi wraz ze sterami strumieniowymi standard pozycjonowania dynamicznego DP 2.
Chińska stocznia przekazała w tym roku już zaopatrzeniowiec Desoto Tide, kolejny, Gubert Tide jest dodatkowo wyposażany we własnym zakresie przez armatora, a trzeci, Couper Tide zostanie przekazany jeszcze w tym miesiącu.
Oprócz wspomnianej czwórki, Tidewater buduje obecnie w Chinach 12 kolejnych zaopatrzeniowców, które według projektu polskiego biura MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd powstaną w stoczni Fujian Mawei.

