Prom TT-Line Peter Pan w Travemünde zakończył pomyślnie testowe tankowanie 40 ton bio-LNG dostarczonym przez EnviTec Biogas AG. To krok w kierunku czystszej logistyki opartej na odnawialnym biogazie, podkreślają przedstawiciele TT-Line.
– Nasz statek Peter Pan wraz z siostrzanym statkiem Nils Holgersson to największe na świecie promy typu Ro-Pax napędzane LNG. Statki te wykraczają poza wymogi zgodności z przepisami – są one wyrazem naszego zaangażowania na rzecz zrównoważonej przyszłości – mówi Torben Nikolay, dyrektor finansowy TT-Line.
– Po kilku udanych operacjach bunkrowania bio-LNG za pomocą barek w tym roku, z przyjemnością nawiązaliśmy współpracę z EnviTec Biogas w zakresie elastycznego bunkrowania z wykorzystaniem ciężarówek w Niemczech – dodaje Nikolay.
EnviTec Biogas produkuje bio-LNG z odpadów organicznych, takich jak gnojowica, odchody drobiowe, odpady spożywcze i pozostałości rolnicze. Biogaz jest przetwarzany na biometan za pomocą technologii EnviThan, a następnie skraplany do postaci bio-LNG.
Czytaj także:
Warto dodać, że Peter Pan 11 bm. zatankował LNG także w Świnoujściu i była to pierwsza tego typu operacja promu w tym porcie.
– Cieszymy się, że możemy dostarczać promom należących do TT-Line nasze odnawialne paliwo bio-LNG – powiedział Markus Pille, dyrektor zarządzający EnviTec Energy GmbH & Co. KG. – Nasza współpraca wspiera przejście na zrównoważony transport morski – dodał.
Produkcja bio-LNG jest wspierana przez BioEnergie Park Güstrow firmy EnviTec – największy zintegrowany zakład produkcji bio-LNG w Niemczech, który od 2023 roku umożliwia firmie działanie jako niezależny dostawca paliwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.
TT-Line jest jedynym z wiodących przewoźników promowych na Bałtyku. Oferuje usługi promowe pomiędzy Niemcami, Polską, Litwą, a Szwecją. 9 nowoczesnych i przyjaznych środowisku statkach typu Ro-Pax oferuje do 18 rejsów dziennie.
TT-Line przewozi rocznie ponad 900 tys. pasażerów, 200 tys. samochodów, ponad 450 tys. ciężarówek i tym samym jest liderem na rynku przewozów promowych pomiędzy Niemcami a Szwecją.
LEW (Źródło: TT-Line), Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl
