Żegluga

Pod koniec października br. statek wraca na linię promową Stena Line między Gdynią a Karlskroną, położoną w południowej Szwecji. Prom zastąpi jednostkę bardziej ukierunkowaną na fracht - statek Stena Baltica, dzięki czemu przewoźnik zaoferuje szerszy wybór usług zarówno pasażerskich, jak i frachtowych.

Stena Nordica będzie kursować pięć razy w tygodniu w każdym kierunku i przewozić ładunki, samochody osobowe oraz pasażerów. Prom przechodzi obecnie remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding. Do największych prac należą: wymiana kotła, podłóg w korytarzach i kabinach w części pasażerskiej, konserwacja kadłuba i przeglądy m.in. sterów strumieniowych.

Aktualnie na linii Gdynia-Karlskrona kursują 3 promy, w tym dwie bliźniacze jednostki o szerokiej ofercie dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit oraz ropax Stena Baltica, nastawiony bardziej na transport frachtu. Pod koniec października 2020 roku Stena Nordica powróci na trasę i zastąpi Stena Baltica.

Żegnamy Stena Baltica i witamy z powrotem Stena Nordica. Ten prom pływał już wcześniej na linii Gdynia-Karlskrona i jest najlepszym uzupełnieniem dla pozostałych statków w naszej flocie, czyli Stena Vision i Stena Spirit. Dzięki tej zmianie będziemy w stanie zapewnić bardziej zunifikowany serwis, zarówno dla pasażerów jak i klientów frachtowych. – mówi dyrektor linii Gdynia-Karlskrona, Marek Kiersnowski.

Stena Nordica to wygodny i nowocześnie wyposażony prom typu ropax przewożący ładunki, samochody osobowe i pasażerów. Ma 170 metrów długości i może zabrać jednocześnie około 450 pasażerów i 100 ciężarówek lub 300 samochodów osobowych. Będzie pływać regularnie na trasie promowej Gdynia-Karlskrona, a podróż w jedną stronę trwa przeciętnie 10,5 godziny. Oferta pokładowa jest znacznie szersza niż na Stena Baltica i obejmuje restaurację oraz bar z widokiem na morze, sklep, pokój zabaw dla dzieci, większy wybór kabin oraz fotele lotnicze. Ma również dwukrotnie większą pojemność pasażerską, co oznacza większy wybór godzin i dat odpłynięć z Gdyni i Karlskrony dla pasażerów.

Statek Stena Nordica już wcześniej pływał na trasie Gdynia-Karlskrona, w tym stale w latach 2004-2008. W 2018 roku wrócił na linię, ale w ciągu ostatniego roku ten nowoczesny i wszechstronny statek asystował na innych trasach Stena Line, na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.

Stena Nordica:

Rok budowy: 2000
Stocznia: Mitsubishi Heavy Industries, Japonia
Długość: 170.5 m
Szerokość: 25,8 m
Pasażerowie: 450
Samochody osobowe: 300
Pojemność frachtowa: 1950 m

rel (Stena Line), PortalMorski.pl

+5 Dobra zmiana
Nordica na pewno jest nowoczesjiejsza i większą od Baltiici. Z tego co pamiętam, to Nordica była bardzo lubiana przez naszych kierowców ciężarówek. Jestem tylko ciekawy co się teraz będzie działo z Balticą po powrocie do Brttany Ferries. Krążyły jakiś czas temu plotki , że ma zostać przebudowana do obecnej postaci jej brata "Armarique'. Ktoś wie coś więcej na ten temat?
09 październik 2020 : 14:47 Danielos | Zgłoś
-11 hhahah
W calej stenie to tumany po kursach siedza.....wielcy nawigatorzy czy mechanicy:)))))....Kapitanowie z Bozej laski......
10 październik 2020 : 17:12 sailor | Zgłoś
+2 Cv
Czyżby Pana podanie o pracę odrzucili?
11 październik 2020 : 05:51 Mmmm | Zgłoś
0 Płatność kartą
Co ma wspólnego płatność kartą na pokładzie promu Stena Line ??? z ochroną środowiska ???, uważam że ludzie powinni mieć wybór czym chcą płacić na pokładzie promy.
12 październik 2020 : 03:33 Pasażer | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.4227 4.5121
EUR 4.6593 4.7535
CHF 4.6272 4.7206
GBP 5.427 5.5366

Newsletter