Stocznie, Statki

W stoczni Crist SA w Gdyni położono stępkę pod budowę drugiego statku typu CSOV, który - jako częściowo wyposażony - zostanie dostarczony norweskiej stoczni Ulstein Verft. Uroczystość odbyła się 14 marca.

Chodzi o statek do obsługi morskich farm wiatrowych typu Construction Service Operation Vessel (CSOV) budowany dla norweskiej grupy Olympic, o stoczniowym numerze budowy 319. Cięcie blach odbyło się w grudniu 2022 roku.

Warto dodać, że stocznia realizuje także budowę pierwszego, bliźniaczego projektu 318, którego pierwsze cięcie blach miało miejsce - 18 listopada 2022 roku, a stępkę położono 31 stycznia br.

Obie jednostki, projektu SX222, autorstwa Ulstein Design & Solutions AS, spełnią ogólne wymagania sektora offshore wind, takie jak przewóz personelu, rola bazy noclegowej dla personelu, przewóz ładunków, paliwa olejowego, wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków drobnicowych pod (500 m² powierzchni magazynowej) i na pokładach otwartych (440 m²). Będą napędzane elektrycznie, wspomagane bateryjnie. Mają 89,6 m długości, 19,2 m szerokości i pomieszczą 126 osób w 91 kabinach.

Kształt kadłuba zapewnia doskonałe osiągi w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości, stabilności, ładowności i wykorzystania energii.

Oczekuje się, że pierwszy kadłub statku dotrze do Ulstein Verft w Norwegii w IV kwartale tego roku celem ostatecznego wyposażenia.

AL, PBS

+3 Odwaga
Kiedys w Polsce budowano statki pod klucz. Pewien skorumpowany przez Niemcow pan sprawil ze nie mamy stoczni ani wlasnej floty. Czas to zmienic a falszywych patriotow odeslac do kraju ktory ich sponsoruje.
17 marzec 2023 : 19:46 Marek Dylewski | Zgłoś
+5 Wina Tuska
Stocznia Szczecińska Porta Holding stanęła w 2002 roku, bo zabrakło pieniędzy na bieżącą działalność, a banki odmówiły kredytów, bo Skarb Państwa nie chciał ich poręczyć.

Tusk w 2002 roku rządził? Nie.

PiS przez lata sprzeciwiał się prywatyzacji stoczni gdańskiej, w końcu z ociąganiem sprzedał ukraińskiemu oligarsze w październiku 2007. Nowy właściciel stoczni nie dokapitalizował, po latach wegetacji kolejny rząd PiS stocznię odkupił. Dobry deal? Też wina Tuska?

Na stocznie gdyńską chętnych nie było - ani PiS, ani PO nie uchronili jej przed upakiem. Ale - wina tylko Tuska.

Remontowa działa, Crist też. W Szczecinie zaś promy budują taśmowo - dzięki programowi Batory, który wymyśliło Jojo do spółki z Gróbarczykiem i dyrektorem stoczni z nadania pisu, który chwilę wcześniej handlował na targowisku gaciami.

Śnij dalej, chłopie. Niech Ci się Polska Wielki Projekt przyśni.
20 marzec 2023 : 12:22 Sławomir Maj | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter