Stocznie, Statki

We wtorek do niemieckiej stoczni dotarł kolejny transport wyprodukowanych w Polsce części kadłuba na duży, luksusowy wycieczkowiec.

Od dobrych kilku lat odbywają się, w miarę regularnie, dostawy sekcji i bloków z trójmiejskich stoczni dla specjalizującej się w budowie wycieczkowców niemieckiej stoczni Meyer Werft w Papenburgu.

Czarterowany długookresowo przez stocznię Meyer'a specjalistyczny ciężarowiec - statek-dok Papenburg dotarł we wtorek, 19 lipca do miejscowości, od której wziął nazwę, z kolejnym zestawem sekcji. Tym razem były to dwie sekcje na jednostkę o numerze budowy 694.

Za tym stoczniowym symbolem kryje się statek pasażerski Norwegian Joy, przeznaczony dla armatora NCL (Norwegian Cruise Line). Statek zamówiono i rozpoczęto jego budowę jako Norwegian Bliss. Na budowę statku pod taką nazwą cięto oficjalnie w Meyer Werft pierwsze blachy we wrześniu 2015 roku.

Należy do klasy "Norwegian Breakaway Plus" i określany był jako jednostka bliźniacza wycieczkowca Norwegian Escape.

Już w październiku 2015 ogłoszono, że będący w budowie Norwegian Bliss  zostanie specjalnie przystosowany i przeznaczony na rynek chiński, pod nazwą zmienioną na Norwegian Joy.

Czytaj także: Rozpoczął się pierwszy etap budowy najnowszego wycieczkowca Norwegian Cruise Line

Symboliczną stępkę pod budowę statku położono w kwietniu br. Wodowanie pierwszego bloku miało miejsce 4 czerwca. Norwegian Joy (ex Norwegian Bliss) ma wejść do eksploatacji w lecie przyszłego roku.

Sekcje wyekspediowane właśnie z Gdańska do Papenburga, to duża sekcja dziobowa, z zainstalowanymi m.in. śrubami i silnikami trzech sterów strumieniowych oraz środkowa część sekcji rufowej z płetwą pod nawisem rufowym (tzw. skeg). Sekcja dziobowa ze sterami strumieniowymi zbudowana została w Stoczni Wisła, natomiast sekcja rufowa - w stoczni Marine Projects.

PBS

Fot.: Piotr B. Stareńczak; Rys. Norwegian Cruise Line

Norwegian Joy (statek klasy "Breakaway Plus") - charakterystyka podstawowa:
tonaż pojemnościowy brutto   164 600
długość całkowita   325,9 m
szerokość   41,4 m
zanurzenie   9,00 m
liczba pokładów   20
moc zainstalowana   102 900 KM
silniki elektrowni okrętowej   2 × MAN B&W 14V48/60CR (o mocy po 22 520 KM)  +  3 × MAN B&W 12V48/60CR (19 300 KM każdy)
pędniki   2 azymutalne pędniki gondolowe (ABB Azipod XO) o łącznej mocy 40 MW
prędkość eksploatacyjna   22,5 w.
prędkość maks. kontraktowa   ponad 25 w.   
liczba miejsc dla pasażerów   3900 (niektóre źródła podają 4200 w 2100 kabinach)
załoga   1700

Armatorski film promujący statek Norwegian Joy przeznaczony na chiński rynek cruisingowy

0 statek-dok PAPENBURG
Dla zainteresowanych,ten statek to Cheyenne a potem Black Rhino,tyle ze mu ciezkie dzwigi zdjeli,ktos wie moze jaka na nim teraz plywa zaloga?pozdrowionka
20 lipiec 2016 : 08:56 mm | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter