Stocznie, Statki

Sejmik województwa zobowiązał marszałka do rozmów o komunalizacji majątku po byłej Stoczni Szczecińskiej. O przejęcie tych terenów przez samorząd apelują firmy z regionu, które chciałyby utworzenia tam parku technologicznego. Dla marszałka Olgierda Geblewicza komunalizacja to plan "B" - gdyby właścicielowi nie udał się plan "A": znalezienie dużego, strategicznego inwestora.

Byłą stocznią teraz zarządza Towarzystwo Finansowe "Silesia" z Katowic. Zdaniem Andrzeja Podlasińskiego z klastra morskiego, 89 firm, które teraz działa na tych terenach, nie ma dobrych warunków do rozwoju, chociażby dlatego, że mają krótkie umowy dzierżawy. Jego zdaniem, rozwiązaniem jest park technologiczny, który mógłby powstać, dzięki komunalizacji. - Szacujemy, że stworzyłoby się około 5 tys. miejsc pracy i zatrzymałoby się postępującą dewastację - uważa Podlasiński. Marszałek Olgierd Geblewicz przyznaje, że już raz musiał interweniować w sprawie firmy, która zatrudniała 80 osób, a która dostała wymówienie z dnia na dzień. - Ta niepewność jest dziś argumentem, który powoduje, że firmy nie mogą się rozwijać i brać długoterminowych zleceń - wyjaśnia Geblewicz. Marszałek uważa, że w wakacje rozstrzygnie się sprawa inwestora strategicznego - gdyby się nie znalazł, wtedy podjąłby rozmowy o komunalizacji majątku byłej stoczni. Radni byli "za" w głosowaniu, czterech z nich się wstrzymało.

0 Nie wiele da się zrobić puki nie zapadną wyroki.
Temat Stoczni ponownie wraca - ale ciągle w dyskusji nie pada odpowiedz kiedy zapadną wyroki w sprawie unieważnienia umowy dzierżawy z Kraftportem oraz w sprawie Porta-Holding. Bez ostatecznych wyroków w tych sprawach ciężko nawet myśleć o poważnym inwestorze który wyłożył by grube miliony w stocznię. Ba nawet plan B jest zagrożony - bo puki nie zapadną te wyroki procesu komunalizacji także nie uda się przeprowadzić bez narażania samorządu na wypłatę odszkodowań w wypadku przegranych procesów. No chyba że o to chodzi - żeby podłożyć samorządowi kukułcze jajo.?
Od razu zaznaczam nie czepiam się pomysłu klastra morskiego - bo daje szansę na zagospodarowanie tego majątku. Ale mam obawy o to czy w pośpiechu samorząd nie da się wmanewrować w coś co uszczupli i tak mizerne fundusze naszego regionu.
29 maj 2013 : 10:33 Guest | Zgłoś
0 Aktualna sytuacja prawna terenu postoczniowego.
TF SILESIA jest osobą prawną o następującej strukturze udziałowej :
983 691 udziałów (99,96%) o łącznej wartości 491.845.500 zł posiada Skarb Państwa;
  408 udziałów (0,04%) o łącznej wartości 204.000 zł posiada Regionalny Fundusz Gospodarczy Spółka Akcyjna z siedzibą w Częstochowie, którego jedynym akcjonariuszem jest Skarb Państwa.  
W ten sposób TF SILESIA nie jest spółką z wyłącznym udziałem Skarbu Państwa, choć obydwaj udziałowcy są zależni od Ministra.
Wszelkie roszczenia Kraftportu i Porta-Holding przechodzą na SP. [link usunięty]
29 maj 2013 : 17:53 Guest | Zgłoś
+1 Chore prawo!
Obecni "właściciele" są w posiadaniu majątku Stoczni w świetle prawa, które jest chore.
Chciałbym doczekać czasów, kiedy ktoś zrobi porządek z cwaniakami, którzy stanowią
prawo pod swoje partyjne potrzeby. Teraz jeszcze kolejne łapy próbują sięgać po coś, co im się nie należy. Czy ktoś w końcu im te łapy przetrąci?!
04 czerwiec 2013 : 10:03 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9577 4.0377
EUR 4.2668 4.353
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9701 5.0705

Newsletter