Porty, logistyka

Przebudowa północnej ostrogi pilotowej to kolejny z etapów w ramach projektu pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych w Porcie Gdynia, którego celem jest umożliwienie zawijania statków o parametrach Baltimax oraz poprawa warunków nawigacyjnych i stanu bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych.

Realizowana inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe portu oraz jego konkurencyjność w rejonie Morza Bałtyckiego i w Korytarzu Bałtyk-Adriatyk Transeuropejskich Sieci Transportowych TEN-T. Całość działań przyczyni się również do poprawy parametrów nawigacyjnych, Port Gdynia jest jednym z zaledwie dwóch portów na świecie korzystającym z poprawek RTK do celów nawigacyjnych zgodnie z wymaganiami międzynarodowych norm IMO i zaleceń IALA.

Najdłuższy kontenerowiec jaki kiedykolwiek zawinął do Portu Gdynia - mv Charlotte Maersk mierzył prawie 347 m długości i 42,8 m szerokości. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który jest najbezpieczniejszym tego rodzaju narzędziem wykorzystującym najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków na świecie.

Inwestycje w Porcie Gdynia realizujemy w ramach zrównoważonego rozwoju, oprócz biznesu ważna jest dla nas również tzw. wartość dodana do projektu. W tym przypadku zyskujemy potrójnie, wpływamy na rozwój, bezpieczeństwo oraz ekologie. Działamy z troską o środowisko, odpowiedzialnie i konsekwentnie realizując założone przez na cele - mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. uzyskał znaczące dofinansowanie dla inwestycji pn. „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - Etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - Etapy II i III” - nr umowy POIS.03.02.00-00-0070/18-00.

Dzięki funduszom unijnym realizowane inwestycje w infrastrukturę portową stymulują rozwój gospodarczy kraju, a co za tym idzie - tworzą nowe miejsca pracy w regionie. Jedno miejsce pracy w porcie inicjuje zatrudnienie czterech osób w branży okołoportowej.

Przebudowa Ostrogi Północnej ma na celu umożliwienie wejścia do Portu Gdynia dużych jednostek kontenerowych o długości do 400 m. Roboty polegać będą na poszerzeniu wejścia pomiędzy istniejącymi ostrogami do 140 m (obecnie szerokość wynosi 100 m), poprzez wykonanie rozbiórki ok 43mb Ostrogi Północnej oraz generalnej przebudowie pozostałego odcinka, tak aby w kolejnym etapie możliwe było wykonanie robót czerpalnych do głębokości -16,0 m.

To kolejna, po aktualnie wykonywanej budowie nowego terminalu pasażerskiego, realizacja dla Portu Gdynia - mówi Karol Zduńczyk, prezes zarządu Korporacji Budowlanej DORACO, generalnego wykonawcy inwestycji.

Dynamiczny rozwój portu, do którego znów dokładamy swoją cegiełkę to dla nas powód do dumy, a jednocześnie motywacja do pracy. Jestem pewien, że nasz doświadczony zespół zrealizuje projekt w pełni zgodny z oczekiwaniami Inwestora - dodał.

rel (ZMP Gdynia)

0 TSL
Jeżeli chodzi o kontenery. Czy GCT i BCT mają potrzebę przyjmowania jeszcze większych kontenerowców jako porty feederowe? Wydaję mi się, że nie mają aż takich potrzeb.


Zapraszam Wszystkich na Instagram
transport_spedycja_logistyka
03 maj 2020 : 21:28 Instagram | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter