Inne

Szwajcarski producent baterii Leclanche zamierza skupić się na dostawach systemów energetycznych dla transportu morskiego i kolejowego, oceniając, że niszowe rynki oferują lepsze perspektywy niż dominujący sektor samochodów osobowych - podała agencja Bloomberga.

Według prognoz szwajcarskiego producenta popyt na pojazdy flotowe, jednostki pływające, autobusy, pociągi i taksówki, wzrośnie w perspektywie rocznej o ponad jedną trzecią. Dyrektor generalny Leclanche Anil Srivastava podkreślił, że firma nie musi być obecna na rynku samochodów osobowych, co byłoby "cenową równią pochyłą", a zamierza skupić się na bardziej niszowych branżach, co może okazać się bardzo dochodowe.

Zgodnie z przewidywaniami amerykańskiego banku Cantor Fitzgerald z 2018 r. rynek magazynowania energii w sektorze żeglugi może być wart nawet 6,5 mld dolarów w perspektywie rocznej. Projekty realizowane w Norwegii i Chinach wykorzystują już energię pozyskiwaną z akumulatorów w statkach towarowych, a duże przedsiębiorstwa żeglugowe monitorują tę technologię - zauważyła firma analityczna BloombergNEF.

Mniejsze rynki dla akumulatorów litowo-jonowych, w tym statki, roboty przemysłowe i wózki widłowe, szybko się rozwijają i zwykle wymagają unikatowych specyfikacji - zauważył dyrektor zarządzający w Cairn Energy Research Advisors Sam Jaffe. Według szefa Cairn ERA rynki pojawiające się poza sektorem zelektryfikowanych pojazdów osobowych mogą zyskać bardzo duże rozmiary.

Leclanche, które dotychczas było dostawcą akumulatorów dla sieci elektrycznych, w tym roku podpisało porozumienie z kanadyjskim producentem pociągów, koncernem Bombardier. Ponadto szwajcarska firma dostarczyła również baterie do największego na świecie w pełni elektrycznego promu, który w sierpniu został zwodowany w południowej Danii.

Firma zdobyła już kolejne zamówienia od klientów z branży morskiej, w tym Grimaldi Group i Damen Shipyards Group, a zgodnie z zebranymi przez Bloomberga informacjami Leclanche dostarcza również akumulatory przeznaczone dla okrętów podwodnych.

Jak przewiduje Srivastava, zamówienia Leclanche z sektora transportu flotowego prawdopodobnie w 2022 r. przekroczą zamówienia ze stacjonarnego magazynowania energii.

Na zdjęciu prom Ellen - jeden z "najmocniejszych" w świecie promów z napędem w pełni elektrycznym. Szwajcarski producent baterii Leclanche wyposażył jednostkę w system akumulatorów. Co ciekawe, statek został zbudowany jako częściowo wyposażony w Szczecinie przez firmę Spawrem. Montaż kadłuba na pochylni Wulkan Nowy z nielicznych dużych bloków scalonych poza pochylnią rozpoczął się na początku września 2017 roku. Prom zwodowano 29 września 2017 w Szczecińskim Parku Przemysłowym (Stoczni Szczecińskiej), a następnie przeholowano do Danii, gdzie stocznia Søby Vaerft A/S, główny kontraktujący, zajęła się doposażeniem, rozruchami, próbami morskimi, by w końcu przekazać statek armatorowi.

lus/ malk/ PortalMorski.pl

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter