Bezpieczeństwo

W minioną niedzielę Kanadyjska Straż Przybrzeżna poinformowała, że ekstremalne warunki pogodowe i morskie uniemożliwiają kontynuowanie jakichkolwiek działań na wodzie i na brzegu związanych z osiadłym na mieliźnie kontenerowcem MSC Baltic III.

Dodano również, że na dziobie i rufie statku MSC Baltic III występują znaczne ruchy: „Widoczna jest wyraźna zmiana stanu lewej burty statku, ale ze względu na utrzymujące się trudne warunki pogodowe, nie przeprowadzono jeszcze szczegółowej oceny”.

Według przedstawicieli amerykańskiej firmy T&T Salvage, która podjęła się zabezpieczenia statku, widoczne są uszkodzenia na pokładzie MSC Baltic III, natomiast w wodzie i na brzegu zaobserwowano elementy rozbitego statku, pochodzące m.in. z pokładu jednostki. Przekazano także, że niewielkie ślady ropy nadal są widoczne na brzegach w pobliżu osiadłego na mieliźnie statku i są usuwane w miarę ich wykrywania.

Kanadyjska Straż Przybrzeżna podkreśliła, że pomimo trudnych warunków atmosferycznych, na bieżąco monitoruje MSC Baltic III z brzegu.

We wrześniu poinformowano o rozpoczęciu prac, które w pierwszej kolejności skupiły się na utrzymaniu stabilności statku przed nadchodzącą zimą. Prace ratownicze realizowane przez T&T Salvage polegają na usuwaniu paliwa i ładunku.

W momencie wypadku statek przewoził około 1,7 mln litrów ciężkiego paliwa i oleju napędowego. We wrześniu władze poinformowały, że usunięto już 1665,7 metrów sześciennych ciężkiej ropy i zanieczyszczeń. Pod koniec października dodano, że wypłukiwane ze zbiorników są pozostałości paliwa.

Ze statku usunięto także większość z 472 kontenerów.

Kanadyjska Straż Przybrzeżna jeszcze pod koniec października przekazała, że nadal trwają prace nad budową systemu linowego, który umożliwi ekipom ratowniczym dostęp do statku z brzegu. Materiały i sprzęt do budowy kolejki linowej zostały załadowane na pokład MSC Baltic III, a linia kolejki została już poprowadzona ze statku do platformy zbudowanej na brzegu.

MSC Baltic III osiadł na mieliźnie w ciężkich warunkach pogodowych po utracie zasilania 15 lutego br. Był w drodze z Halifaxu do Corner Brook. Ze statku ewakuowano helikopterem Kanadyjskiej Straży Przybrzeżnej 20 marynarzy.

LEW (Źródło: Canadian Coast Guard)

 

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter