Bezpieczeństwo

Hensoldt UK dostarczy nawigacyjne stacje radiolokacyjne dla polskiej Marynarki Wojennej. Radary zostaną zainstalowane na jednostkach projektu 258 Kormoran II - ORP Albatros i ORP Mewa budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding z Gdańska.

ORP Mewa, podobnie jak ORP Albatros, mimo iż są jednostkami seryjnymi, będą się różniły wyposażeniem od prototypowego okrętu ORP Kormoran, który wyposażono w urządzenia komercyjne firmy Raytheon Anschütz GmbH. Na nowszych niszczycielach min nastąpią m.in. zmiany w konfiguracji systemów łączności i nawigacji.

9 kwietnia spółka Hensoldt UK poinformowała, że dostarczy nawigacyjne stacje radiolokacyjne Mk11 SharpEye do nowo budowanych jednostek. Radary zostaną zintegrowane w ramach mostków nawigacyjnych dostarczonych przez kanadyjską firmę OSI Maritime Systems, której krajowym partnerem jest PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. w Gdyni.

Mk11 SharpEye, zainstalowany w połączeniu ze zintegrowanym systemem mostka nawigacyjnego OSI Maritime Systems, będzie pełnił funkcje nawigacyjne i nadzoru. Radar wykorzystuje efekt Dopplera do określenia prędkości kątowej celu, co pozwala na odseparowanie fałszywych ech od rzeczywistego obiektu, nawet niewielkich rozmiarów, takich jak łodzie czy peryskopy zanurzonych okrętów podwodnych. Zdolność ta przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa nawigacyjnego okrętu i zwiększy jego wydajność w zadaniach operacyjnych.

Polska marynarka wojenna dołączy teraz do ponad 30 marynarek wojennych na całym świecie używających czujników radarowych Kelvin Hughes SharpEye.

AL, rel (Hensoldt UK)

Fot.: Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL; Hensoldt UK

Na zdjęciu poniżej radar Mk11 SharpEye.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9968 4.0776
EUR 4.2794 4.3658
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.9969 5.0979

Newsletter