Szwajcarski armator Mediterranean Shipping Company (MSC) kontynuuje swoją politykę zakupów statków z drugiej ręki. Portfel zamówień firmy sięgnął wartość ponad 2,1 mln TEU.
MSC osiągnęła nowy kamień milowy w swojej niezwykłej kampanii nabywania używanych kontenerowców, rozpoczętej w sierpniu 2020 roku. Flota szwajcarskiego armator liczy obecnie 461 jednostek, co analitycy określają jako „oszałamiającą” liczbę.
Szwajcarski gigant, który przekroczył próg 7 milionów TEU całkowitej pojemności, niedawno nabył trzy nowe statki: Atlantica Pioneer (3651 TEU), zakupiony od Atlantica Shipping za ponad 45 milionów dolarów, Irenes Resolve (3799 TEU), sprzedany przez Tsakos Shipping & Trading za 23 miliony dolarów oraz Rio Kobe (3534 TEU), przejęty przez grupę Marlow za 32 miliony dolarów.
Oprócz rynku statków używanych MSC nadal intensywnie inwestuje w nowe tonaż. Obecnie posiada rekordowe portfolio zamówień na 123 statki, co odpowiada ponad 2,1 mln TEU, głównie w stoczniach azjatyckich.
Dzięki tej strategii łączącej bezpośrednie zakupy i nowe konstrukcje MSC umacnia swoją pozycję światowego lidera w transporcie kontenerowym, wzmacniając zdolność operacyjną i elastyczność swojej floty.
LEW (Źródło: MSC)
