Kanada pracuje nad zwiększeniem możliwości recyklingu statków na zachodnim wybrzeżu. Powodem są zapowiedzi armatorów, o wymianie floty.
Największy kanadyjski operator promowy B.C. Ferries ogłosił już poważną modernizację floty, w ramach której wycofa z eksploatacji niektóre ze swoich starszych statków.
Również Królewska Marynarka Kanadyjska planuje wycofać z eksploatacji kilka swoich okrętów wojennych, począwszy od jesieni tego roku.
W związku z rosnącym popytem na recykling statków, Gord Johns, poseł do parlamentu z okręgu Courtenay-Alberni w Kolumbii Brytyjskiej, wskazuje głębokomorski port Alberni jako odpowiednią lokalizację dla ekologicznej instalacji do recyklingu statków.
– Dolina Alberni ma wyjątkowe położenie, które pozwala przyciągnąć inwestycje infrastrukturalne i biznesowe niezbędne do recyklingu statków i budowy suchych doków – powiedział Johns.
Zdaniem parlamentarzysty, w obliczu planowanych federalnych inwestycji, w tym zwiększonych wydatków na obronność i rosnącego zapotrzebowania na recykling statków na światowym poziomie, jest to odpowiedni moment, aby taka inwestycja powstała na zachodnim wybrzeżu Kanady.
LEW/Z Mediów
