Singapurski operator Marco Polo Marine wybrał norweską firmę Salt Ship Design do wykonania prac projektowych nad nowym statkiem serwisowym (CSOV). Marco Polo Marine poinformowało, że w przeciwieństwie do standardowych jednostek CSOV, statek ten będzie pierwszym CSOV zaprojektowanym od podstaw do obsługi dwóch sektorów: morskiej energetyki wiatrowej oraz ropy i gazu.
Statek CSOV będzie wspierał cały cykl życia morskich projektów wiatrowych, od budowy i instalacji kabli po naprawy, konserwację i transport techników w celu uruchomienia i bieżącej eksploatacji.
Projekt ma uwzględniać również wygodę i bezpieczeństwo załogi i techników dzięki zaawansowanym systemom bezpieczeństwa i możliwościom operacyjnym. Najnowocześniejszy system walk-to-work w połączeniu z ulepszoną stabilnością i manewrowością umożliwi bezpieczny transport personelu przy znacznej wysokości fal sięgającej trzech metrów.
Statek będzie wyposażony w hybrydowy system napędowy z akumulatorami, który może również wykorzystywać paliwa alternatywne, w tym metanol, aby zapewnić zgodność z zmieniającymi się przepisami dotyczącymi ochrony środowiska.
CSOV będzie wyposażony w 100-tonowy dźwig z aktywną kompensacją falowania do obsługi ciężkiego sprzętu podwodnego i elementów farm wiatrowych, rozległą przestrzeń pokładową do przechowywania ładunków i dostosowywania projektów oraz elastyczny system podnoszenia ładunków obsługujący ładunki od trzech do 10 ton z pełną kompensacją 3D.
– Projektowany statek stanowi naszą bezpośrednią odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na bardziej wszechstronne i wydajne zasoby morskie. Dzięki połączeniu zaawansowanego wsparcia dla farm wiatrowych z innymi sprawdzonymi rozwiązaniami związanymi z ropą naftową i gazem, zapewniamy niespotykaną dotąd wszechstronność, która posłuży klientom z wielu sektorów, jednocześnie maksymalizując czas pracy i zapewniając znaczną przewagę konkurencyjną. Jesteśmy przekonani, że ten innowacyjny projekt przekroczy oczekiwania naszych klientów i wyznaczy nowe standardy branżowe w zakresie komfortu i bezpieczeństwa załogi – mówi Sean Lee, dyrektor generalny Marco Polo Marine.
Budowa tego zaawansowanego statku będzie realizowana w stoczni Batam Shipyard Offshore w Indonezji.
LEW (Źródło: Marco Polo Marine)
