Stocznie, Statki

Zamówiony przez włoskiego operatora promowego GNV prom GNV Virgo pomyślnie przeszedł próby morskie. Zakończone 29 sierpnia próby, są kluczowym testem przed dostawą statku do armatora, która jest zaplanowana na koniec tego roku. Jak przekazano, statek zostanie dostarczony jedenaście miesięcy przed terminem.

GNV Virgo jest trzecim z ośmiu promów typu Ro-Pax zamówionych w chińskiej stoczni Guangzhou Shipyard International (GSI) w ramach planu odnowy i zarazem rozbudowy floty włoskiego armatora, która zostanie powiększona o osiem nowych statków w latach 2025-2030. Statki GNV Polaris i GNV Orion należące do firmy są już w eksploatacji.

GNV Virgo jest pierwszym statkiem we flocie włoskiego armatora napędzanym LNG. GNV oświadczył, że jest on wyposażony w technologie, które zapewnią redukcję emisji CO2 o ponad 50 proc. w porównaniu ze statkami poprzedniej generacji. W tym zakresie armator przekazał, że kontynuuje współpracę z instytucjami i interesariuszami w procesie dostosowywania włoskiej infrastruktury portowej do lepszego zarządzania rosnącym zapotrzebowaniem na LNG w krajowym transporcie morskim.

Statek jest w pełni wyposażony do „cold ironing”, co pozwala na podłączenie do lądowej sieci elektrycznej w celu zmniejszenia lokalnych emisji. Na pokładzie zainstalowano również systemy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz technologie recyklingu ciepła, aby spełnić wymagania IMO Tier III i EEDI Phase II.

GNV Virgo to jednostka o wyporności brutto 52 300 ton, długości 218 m i szerokość 29,60 m. Może osiągać maksymalną prędkość 25 węzłów. Posiada ponad 420 kabin i jest w stanie jednorazowo przewieźć 1785 pasażerów. Linia ładunkowa wynosi 2770 m.

LEW (Źródło: GNV) 

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter