Stocznie, Statki

W piątek 29 sierpnia br. w siedzibie Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa nastąpiło podpisanie umowy z fińską stocznią KewatecAluBoat na budowę i dostarczenie sześciu nowych jednostek ratowniczych roboczo nazwanych SAR 2000.

Jak poinformowała MSPiR, przedmiotem zamówienia jest jednostka Rescue 1700. Są to sprawdzone w boju nowoczesne statki ratownicze.

Rescue 1700 to solidna i niezawodna łódź ratownicza z funkcją samoprostowania, zaprojektowana tak, aby zapewnić spokojną i przewidywalną pracę w każdych warunkach. Zbudowana w oparciu o doświadczenie doświadczonych inżynierów morskich, łódź ta spełnia najnowsze międzynarodowe i lokalne przepisy dotyczące łodzi roboczych, zapewniając optymalne bezpieczeństwo i trwałość - informuje fiński producent.

Łódź oferuje wyjątkową stabilność i kontrolę, pozwalając operatorom skupić się na wykonywanej misji. Napędzany dwoma silnikami wysokoprężnymi Scania DI13 i napędami wodnymi Hamilton, Rescue 1700 został zaprojektowany z myślą o szybkości i precyzji, dzięki czemu idealnie nadaje się do szybkiego i skutecznego reagowania w trudnych warunkach.

Obecnie sześć takich jednostek jest na wyposażeniu Islandzkiego SAR.

Według wstępnej oceny wykonawcy pierwsze jednostki powinny trafić do Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa w październiku 2026 roku.

Fot. MSPiR/fb

Do zadań Służby SAR należy poszukiwanie i ratowanie każdej osoby znajdującej się w niebezpieczeństwie na morzu, bez względu na okoliczności w jakich znalazła się w niebezpieczeństwie, oraz zwalczanie zagrożeń i zanieczyszczeń olejowych i chemicznych środowiska morskiego.

LEW

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter