W piątek 29 sierpnia br. w siedzibie Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa nastąpiło podpisanie umowy z fińską stocznią KewatecAluBoat na budowę i dostarczenie sześciu nowych jednostek ratowniczych roboczo nazwanych SAR 2000.
Jak poinformowała MSPiR, przedmiotem zamówienia jest jednostka Rescue 1700. Są to sprawdzone w boju nowoczesne statki ratownicze.
Rescue 1700 to solidna i niezawodna łódź ratownicza z funkcją samoprostowania, zaprojektowana tak, aby zapewnić spokojną i przewidywalną pracę w każdych warunkach. Zbudowana w oparciu o doświadczenie doświadczonych inżynierów morskich, łódź ta spełnia najnowsze międzynarodowe i lokalne przepisy dotyczące łodzi roboczych, zapewniając optymalne bezpieczeństwo i trwałość - informuje fiński producent.
Łódź oferuje wyjątkową stabilność i kontrolę, pozwalając operatorom skupić się na wykonywanej misji. Napędzany dwoma silnikami wysokoprężnymi Scania DI13 i napędami wodnymi Hamilton, Rescue 1700 został zaprojektowany z myślą o szybkości i precyzji, dzięki czemu idealnie nadaje się do szybkiego i skutecznego reagowania w trudnych warunkach.
Obecnie sześć takich jednostek jest na wyposażeniu Islandzkiego SAR.
Według wstępnej oceny wykonawcy pierwsze jednostki powinny trafić do Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa w październiku 2026 roku.

Do zadań Służby SAR należy poszukiwanie i ratowanie każdej osoby znajdującej się w niebezpieczeństwie na morzu, bez względu na okoliczności w jakich znalazła się w niebezpieczeństwie, oraz zwalczanie zagrożeń i zanieczyszczeń olejowych i chemicznych środowiska morskiego.
LEW
