Stocznie, Statki

W ramach realizowanego planu optymalizacji floty firma Yang Ming Marine Transport Corporation (Yang Ming), na początku lipca br. zamówiła w Hanwha Ocean Co. Ltd. siedem kontenerowców o pojemności 15 000 TEU z napędem dwupaliwowym na LNG. Z kolei kilka dni temu firma poinformowała o zamówieniu w dwóch japońskich stoczniach kolejnych trzech kontenerowców o pojemności 8000 TEU z napędem dwupaliwowym na metanol.

Zamówione w południowokoreańskim holdingu stoczniowym Hanwha Ocean Co. kontenerowce mają zostać dostarczone w latach 2028–2029 i zastąpią starzejące się jednostki i przyczynią się do rozwoju strategicznego – informuje firma Yang Ming.

W celu wzmocnienia swojej podstawowej działalności w zakresie transportu kontenerowego, zaspokojenia globalnego popytu handlowego i wzrostu gospodarczego oraz zapewnienia klientom kompleksowych i wydajnych usług transportowych, firma Yang Ming aktywnie zwiększa konkurencyjność swojej floty i dostosowuje się do globalnych trendów w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych – informują przedstawiciele Yang Ming.

Wdrożenie rozwiązań dwupaliwowych na statkach o pojemności 15 000 TEU, wraz z pięcioma kontenerowcami dwupaliwowymi zasilanymi LNG, których dostawy mają rozpocząć się w 2026 r., zapewni stabilną obsługę tras wschód-zachód, jednocześnie osiągając 20-procentową redukcję emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z tradycyjnym paliwem – podkreślono w komunikacie.

Kilka dni temu tajwańska linia żeglugowa Yang Ming Marine poinformowała z kolei o złożeniu nowego zamówienia na trzy kontenerowce o pojemności 8000 TEU z napędem dwupaliwowym na metanol, które zostaną zbudowane w japońskich stoczniach Nihon Shipyard i Imabari Shipbuilding.

Trzy dodatkowe kontenerowce o pojemności 8000 TEU przystosowane w połączeniu z trzema statkami o pojemności 8000 TEU zakupionymi w marcu br., sprawią, że Yang Ming będzie dysponować łącznie sześcioma kontenerowcami przystosowanymi do zasilania metanolem, których dostawy zaplanowano na lata 2028–2030.

Nowe zamówienia to część planu optymalizacji floty w celu utrzymania konkurencyjności na rynku przewozu kontenerów, który zakłada budowę maksymalnie trzynastu kontenerowców o pojemności od 8000 do 15 000 TEU.

Plan optymalizacji ma na celu odnowienie floty Yang Ming, zapewnienie zgodności z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska oraz dywersyfikację źródeł energii. Dzięki zwiększeniu konkurencyjności i odporności operacyjnej Yang Ming jest dobrze przygotowany do radzenia sobie z restrukturyzacją łańcucha dostaw i niepewnością rynkową, stopniowo zbliżając się do realizacji swojej wizji, aby stać się najlepszym wyborem dla klientów w zakresie usług transportowych i odgrywać kluczową rolę w branży – przekazał tajwański przewoźnik.

Tegoroczne zamówienia obejmujące w sumie sześć statków o pojemności 8000 TEU przystosowanych do zasilania metanolem oraz siedem statków o pojemności 15 000 TEU przystosowanych do zasilania LNG, przyczynią się do zastąpienia starzejących się statków o pojemności od 5500 do 6500 TEU, eksploatowanych od ponad 20 lat. Zarząd Yang Ming oczekuje się, że nowe statki ustabilizują średnio- i długoterminowe wykorzystanie floty oraz wzmocnią ofertę usługową spółki – podkreślono.

LEW (Źródło: Yang Ming Marine)

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter