Star of the Seas, drugi statek klasy Icon należący do Royal Caribbean International, zakończył swoje 11-dniowe próby morskie. Budowa 365-metrowego wycieczkowca napędzanego LNG, który ma rozpocząć komercyjne rejsy w sierpniu br, przebiega w stoczni Meyer Turku w Finlandii.
Royal Caribbean podkreśla, że próby morskie stanowią kluczowy etap budowy statku i odbywają się niecałe 100 dni przed jego debiutem z macierzystego Port Canaveral na Florydzie. Testy na morzu, rozpoczęły się 18 maja i miały potrwać 11 dni, co oznacza, że ich koniec przypadał na dzień dzisiejszy. Statek, na podstawie sygnału AIS, cumuje już przy nabrzeżu w stoczni, gdzie zostaną teraz przeprowadzone ostatnie prace wyposażeniowe.
Jednostki z serii „Icon” (Icon class) to największe statki wycieczkowe, jaki kiedykolwiek dotąd budowano na świecie. Pierwsza z serii, Icon of the Seas, została zwodowana w grudniu 2022 r.. Produkcja drugiej rozpoczęła się w lutym 2023 roku. Drugi i trzeci statek z serii mają być przekazane przez stocznię Meyer Turku w roku 2025 i 2026.
Czytaj także:
Udział stoczni Crist w budowie statku należącego do serii największych wycieczkowców świata
Każdy ze statków może pomieścić około 5600 pasażerów w dwuosobowych kabinach (łączna liczba pasażerów przy wykorzystaniu wszystkich koi wynosi około 7600) oraz 2350 członków załogi. Royal Caribbean zazwyczaj wprowadza niewielkie zmiany w każdym statku danej klasy, a kolejne jednostki są nieco większe, tak jak w przypadku Star of the Seas.
Star of the Seas będzie oferował 7-dniowe rejsy po wschodnich i zachodnich Karaibach z portu macierzystego w środkowej Florydzie. Dołączy on do statku Utopia of the Seas, który został wprowadzony latem ubiegłego roku i również pływa z Port Canaveral.
AL, z mediów, rel (Royal Caribbean)