Stocznie, Statki

Star of the Seas, drugi statek klasy Icon należący do Royal Caribbean International, zakończył swoje 11-dniowe próby morskie. Budowa 365-metrowego wycieczkowca napędzanego LNG, który ma rozpocząć komercyjne rejsy w sierpniu br, przebiega w stoczni Meyer Turku w Finlandii.

Royal Caribbean podkreśla, że próby morskie stanowią kluczowy etap budowy statku i odbywają się niecałe 100 dni przed jego debiutem z macierzystego Port Canaveral na Florydzie. Testy na morzu, rozpoczęły się 18 maja i miały potrwać 11 dni, co oznacza, że ich koniec przypadał na dzień dzisiejszy. Statek, na podstawie sygnału AIS, cumuje już przy nabrzeżu w stoczni, gdzie zostaną teraz przeprowadzone ostatnie prace wyposażeniowe.

Jednostki z serii „Icon” (Icon class) to największe statki wycieczkowe, jaki kiedykolwiek dotąd budowano na świecie. Pierwsza z serii, Icon of the Seas, została zwodowana w grudniu 2022 r.. Produkcja drugiej rozpoczęła się w lutym 2023 roku. Drugi i trzeci statek z serii mają być przekazane przez stocznię Meyer Turku w roku 2025 i 2026.

Każdy ze statków może pomieścić około 5600 pasażerów w dwuosobowych kabinach (łączna liczba pasażerów przy wykorzystaniu wszystkich koi wynosi około 7600) oraz 2350 członków załogi. Royal Caribbean zazwyczaj wprowadza niewielkie zmiany w każdym statku danej klasy, a kolejne jednostki są nieco większe, tak jak w przypadku Star of the Seas.

Star of the Seas będzie oferował 7-dniowe rejsy po wschodnich i zachodnich Karaibach z portu macierzystego w środkowej Florydzie. Dołączy on do statku Utopia of the Seas, który został wprowadzony latem ubiegłego roku i również pływa z Port Canaveral.

AL, z mediów, rel (Royal Caribbean)

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6434 3.717
EUR 4.2267 4.3121
CHF 4.4994 4.5902
GBP 4.9592 5.0594

Newsletter