Stocznie, Statki

Do floty francuskiego armatora CMA CGM dołączył we wtorek, 15 kwietnia nowy kontenerowiec z napędem dwupaliwowym. Będzie obsługiwać trasę z Dalekiego Wschodu do Europy już od najbliższego piątku.

Zbudowany przez China State Shipbuilding Corporation, spółkę zależną Hudong-Zhonghua Shipbuilding, CMA CGM Seine jest pierwszym z nowej serii czterech kontenerowców o pojemności 24 000 TEU i dwupaliwowym układzie napędowym, który może być również zasilany LNG (wyłącznie na tym paliwie statek może przepłynąć do 20 000 mil morskich podczas jednego rejsu). Wykorzystanie ekologicznego paliwa ma wygenerować 20 procent mniej emisji dwutlenku węgla, a także o 85 procent wyeliminować emisję tlenków azotu i cząstek stałych w porównaniu ze statkami podobnej wielkości.

CMA CGM Seine ma długość całkowitą 399 metrów, szerokość 61,3 metra i zanurzenie 14,5 metra. Oprócz 24 000 TEU może przewozić do 2200 kontenerów chłodniczych.

Do tej pory Hudong-Zhonghua Shipbuilding dostarczyła 17 kontenerowców francuskiemu armatorowi, w tym 12 statków z napędem dwupaliwowym.

AL, z mediów

1 1 1 1

Tagi:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7266 3.8018
EUR 4.2134 4.2986
CHF 4.5148 4.606
GBP 4.9701 5.0705