Stocznie, Statki

Na próby morskie wypłynął 22 bm. Fodnes (B619/4) - czwarty z serii hybrydowych promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym, budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding. W lutym br. jednostka ma być przekazana norweskiemu armatorowi Norled.

Jak informuje stocznia, próby morskie potrwają kilka dni.

Po powrocie promu, potrzebujemy jeszcze około tygodnia, aby go przygotować i przekazać armatorowi – mówi Piotr Alboszta, kierownik projektu.

Trzy z czterech nowoczesnych promów dwustronnych z napędem bateryjnym pływają już w rejonie norweskich fiordów, obsługując połączenie Festøya – Solavågen oraz Mannheller – Fodnes i - jak dodaje Piotr Alboszta - armator jest bardzo zadowolony z jakości wykonanych prac, a także dotychczasowej współpracy ze stocznią.

Jednostki te zostały zaprojektowane przez biuro LMG Marin, a dokumentację roboczą wykonała Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę i wyposażenie zaangażowane są także inne spółki tej grupy, takie jak m.in. Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies.

To kolejny rozdział współpracy pomiędzy stocznią Remontowa Shipbuilding SA i jednym z największych norweskich operatorów promowych. Liczba statków zbudowanych w stoczni we flocie Norleda, po przekazaniu ostatniego promu w lutym br., wzrośnie do dziesięciu.

AL

Fot.: Sławomir Lewandowski, Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter