Stocznie, Statki

Pod koniec minionego roku stocznia Wuhu Shipyard Co. Ltd. zdobyła od europejskiego armatora zamówienie na dwa produktowce-asfaltowce (zbiornikowce bitumiczne), o ładowności 21 100 m³ i nośności 21 500 ton - każdy.

Zamawiającym jest Continental Bitumen - irlandzka firma prowadzącą i organizuja zakupy, logistykę i dystrybucję asfaltu. Handluje produktami bitumicznymi w ilości około 1,5 mln ton rocznie w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.
Zakontraktowane produkto-asfaltowce będą zapewniały obsługę terminali Continental Bitumen i jego siostrzanych firm w Azji, Australii i Ameryce Północnej.

Statki zaprojektowane przez szwedzkie biuro projektowo-konsultingowe FKAB Marine Design i klasyfikowane przez Bureau Veritas mają mieć po 168,7 m długości całkowitej, 28,2 m szerokości i 14,5 m wysokości bocznej oraz opatentowany przez FKAB kształt części dziobowej F-Bow.

Statki zaprojektowano z podgrzewanymi, oddzielnymi, niezależnymi zbiornikami na masę bitumiczną (bitumen) i asfalt.
Dwupaliwowy napęd wzbogacony będzie o dużej pojemności baterię akumulatorów mającą zapewniać ochronę przez skutkami black-out'ów, czyli stanowiącą swoisty okrętowy UPS.

Stocznia Wuhu realizuje obecnie zamówienia m.in. od takich armatorów, jak Splietoff (Holandia), Donsotank Rederi (Szwecja) i Bore Ltd (Finlandia).

PBS, rel (FKAB)

+13 Miś Koralgol
Świat powinien absolutnie zaniechać jakichkolwiek budów w Chinach.
11 styczeń 2021 : 08:30 Rumcajs | Zgłoś
+12 Europa
Chinole dopięli swego. Strategia przywódcy Chin Xi Jinpinga "Made in China 2025" sprawdza się znakomicie. Europa uzależniła się od chińskich stoczni w budowie statków. Za parę lat będą mogli podnieść ceny, bo konkurencji już nie będzie.
11 styczeń 2021 : 09:55 Radzio | Zgłoś
+11 Z calym szacunkiem ale to mysmy dopieli swego
Pozamykalismy stocznie, przemysl ogolnie. Zaczelismy zyc na dlug, pozyczajac od bankow na wszystko co sie da, jakies laweczki, chodniczki z unijnych pieniedzy - to wszystko na dlug. Wolimy kupowac zagraniczne niz polskie, najbardziej popularne kawy w Polsce Tchibo i Jacobs sa niemieckie, tak jakbysmy sami nie potrafili palic kawy. No a przede wszystkim kupujemy z Chin caly czas. Co sie da. A polskich nie kupujemy. Sami sobie to zrobilismy a nie ze oni czegos dopieli. Czy Chinczyk moze ci zamknac stocznie? Nie - sam zamykasz. Czy Chinczyk zabrania ci dotowac stocznie w kryzysie? Sam dotuje przeciez. Nie - ty sam sobie zabronisz bo tak chce wladza unijna. Itd itd. Nie ma co na Chinczykow zwalac ale w lustro trzeba spojrzec.
11 styczeń 2021 : 20:36 Dziaders | Zgłoś
+1 Lepiej wspierać Polski kapitał
Lepiej wspierać Polski kapitał niż obcy.
12 styczeń 2021 : 07:34 Zxz | Zgłoś
+4 Piekny slogan
Teraz prosze z transparentem pod sklepy spozywcze i uswiadamiac klientow, ze serki topione z Holandii powinny byc zastepowane polskimi serkami topionymi itd. Taka sytuacja z zycia: kupuje na stacji olej do silnika dwusuwowego a pani daje mi dwa razy drozszy olej sztila i mowi, "ten jest lepszy" - a ja mowie: a skad pani wie, ze jest lepszy? No, lepsza firma... A obok stal polski olej, dwa razy tanszy. Swietne slogany kolego wymyslasz, ale to trzeba ludzi przekonac.
12 styczeń 2021 : 17:48 Dziaders | Zgłoś
-2 przyjaciele Polski
No to bojkotujmy także Japonię i Koreę PLD.
cała azja to przemysł stoczniowy.

Będziemy jeść serki marki Goplana i to wystarczy zeby
Samochody elektryczne, komórki i telewizory i elektrownie atomowe budować
Aha tylko na raty za F-35 musimy mieć kasę
Ale kolega cos o przemyśle już nie morskim na pewno wymysli.
13 styczeń 2021 : 22:36 gość | Zgłoś
+2 Ewolucja czyli lepiej wspierać obcy
Lepiej wspierać obcy, niż rodzimych geszefciarzy, producentów "mercedesów" w czynie społecznym dla zagranicznego klienta. Tamci przynajmniej podatki i za robotę w terminie ludziom zapłacą. Nasze świnie w garniturze są lata świetlne za nimi odnośnie prowadzenia biznesu. Firmy zdobywali "rewolucyjnie'" ale do cywilizowanego biznesu gdzie ludziom się płaci za dostawy i robotę to dorastają "ewolucyjnie" . Nie spodziewam się że w następnych 2 - 3 stuleciach nasze świnie w garniturze osiągną poziom biznesowy jaki normalnie dzisiaj panuje w normalnych państwach. :-) . Dokładanie do geszefciarzy to wyprowadzanie pieniędzy za granicę. To dużej gorzej dla gospodarki niż program piwo + , bo wtedy przynajmniej mała gastronomia i browary się rozwijają :-) .
14 styczeń 2021 : 12:47 Postobserwator | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter