Hapag-Lloyd złożył w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zamówienie o wartości do 1 mld dolarów na sześć bardzo dużych kontenerowców (określanych jako ULCS - Ultra Large Container Ships).
Statki o pojemności 23 tys. TEU zostaną wyposażone w silniki dual-fuel, co oznacza, że będą mogły być napędzane LNG lub olejem napędowym. Ich dostawa planowana jest na okres od kwietnia do grudnia 2023 roku.
Uważa się, że każdy statek będzie kosztować około 165 mln dolarów.
Jednostki te będą wykorzystywane na szlakach między Azją i Europą, w ramach sojuszu THE Alliance. Hapag-Lloyd świadczy swoje usługi jako członek THE Alliance wraz z partnerami japońskim Ocean Network Express (ONE), tajwańskim operatorem Yang Ming Marine Transport Corporation i HMM z Korei Południowej.
Hamburskie przedsiębiorstwo było bliskie złożenia zamówienia na kontenerowce na początku tego roku, ale projekt został odłożony w momencie wybuchu pandemii Covid-19.
AL, na podst. Trade Winds